حقیقت مجازی را در برج آزادی ببینید

حقیقت مجازی را در برج آزادی ببینید

دستگاه پخش حقیقت مجازی با توانایی پخش تصاویر ۹ بعدی به برج آزادی آمد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دستگاه Virtual Reality یا حقیقت مجازی، مجهز به امکان پخش تصاویر گرافیکی ۹ بعدی، که از تکنولوژی‌های برتر سال ۲۰۱۵ بهره گرفته است در بخش سرگرمی‌های برج آزادی به کار گرفته شده است.

این دستگاه دارای ۹۰ فیلم full HD، با مضامین سرگرمی، تفریحی، علمی، تخیلی و هیجانی را به صورت ۱۸۰ و ۳۵۰ درجه پخش می‌کند و مخاطب همزمان با گذاشتن عینک بر روی صندلی‌های محرک می‌نشیند که موقعیت را به صورت کاملاً حقیقی، برایش شبیه سازی می‌کند.

دستگاه حقیقت مجازی علاوه بر ایجاد سرگرمی برای مخاطبان، آنها را با تکنولوژی روز اروپا و آمریکا آشنا می‌کند.

علاقمندان می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۷ همزمان با بازدید از مجموعه برج آزادی، از این دستگاه نیز استفاده کنند.

واقعیت مجازی (به انگلیسی: Virtual Reality) (اختصاری VR) عبارتند از تلاش بشر برای برداشتن مرزهای بین فضای واقعی و فضای مجازی.

سال هاست که محققین به دنبال راهی برای ادغام کردن فضای مجازی و فضای واقعی هستند و این همه تحقیق برای آسان کردن زندگی انسان‌ها و ایجاد جذابیت در میان مشغله‌های فراوان کاری در اجتماع‌های امروزی که همه درگیر زندگی روزمره هستند ایجاد چنین فضا یی که انسان‌ها را گاهی از خستگی‌ها و مشغله‌های فکری دور می‌کند به شدت احساس می‌شود.

تفاوت این طرح با دیدن فیلم سه بعدی در این است که مخاطب در واقعیت مجازی خود را درون فضا احساس می‌کند ولی در فیلم سه‌بعدی آن را بیرون از نمایشگر می‌بیند.

به عبارت دیگر فناوری واقعیت مجازی تجربهٔ قرارگیری کامل در یک محیط مجازی و دیجیتال است و دنیای فیزیکی را کاملاً نادیده می‌گیرد یا به اصطلاح، جهانی مجازی به موزات جهان واقعی است. در این فناوری با استفاده از عینک‌های VR کاربران می‌توانند در یک محیط مجازی قرار بگیرند و از قابلیت تغییر در محیط پیرامون خود بهره برند.

پایان پیام

کد خبر : 27508 ساعت خبر : 5:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=27508
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات