غافلگیری شکارچیان متخلف قبل از شکار در اشترانکوه

مسئول منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه از گرفتارشدن دو شکارچی غیر مجاز خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری گلونی، احمد گودرزی گفت : درمورخ ۲۹/۷/ ۹۵ نیروهای اجرایی منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه طی گشت و کنترلی که به‌صورت منظم در تمامی ساعات شبانه‌روز صورت می‌گیرد در ارتفاعات اشترانکوه قلعه رستم، به گروهی از شکارچیان متخلف تا بن دندان مسلح برخورد نمودند. در این عملیات شکارچیان متخلف اقدام به تیراندازی به مامورین نمودند که با هوشیاری مامورین به هیچ‌یک از مامورین آسیبی وارد نشد.

 یکی از متخلفین با شلیک به طرف مامورین متواری شده اما ۲نفر متخلف دیگر به همراه ادوات جنگی و ۲اسلحه شکاری تک لول به چنگ محیط‌بانان گرفتار شدند.

پرونده متخلفین جهت هرگونه برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی گریدند تا نفر سوم نیز از طریق اعتراف این دو متخلف معرفی گردد. لازم به ذکر است طبق مصوبه دادستان محترم استان که ۴ماه پیش برای اولین‌بار در کشور صادر گردید مبنی بر اینکه اگر شخصی که حتی جواز سلاح دارد و بدون پروانه شکار و دفترچه وارد هر منطقه چه حفاظت شده و چه آزاد گردد طبق این بخشنامه اسلحه‌اش به همراه جواز آن به نفع دولت ابطال و ضبط می‌گردد و این خارج از سابقه متخلف می‌باشد که تا ۶تا ۱سال حبس نیز به همراه دارد.

پایان پیام

کد خبر : 27122 ساعت خبر : 1:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=27122
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات