مات برنده جایزه کیارستمی از جشنواره سائوپائولو شد

 نخستین جایزه ویژه هیئت داوران چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم سائوپائولو برزیل، با عنوان جایزه کیارستمی، به فیلم «مات» ساخته صبا کاظمی رسید.

آیین ‌اختتامیه چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سائوپائولوی برزیل عصر پنجشنبه با معرفی برگزیدگان خود در بخش های مختلف پایان یافت که فیلم سینمایی «مات» به کارگردانی صبا کاظمی، در اولین حضور بین‌المللی‌اش توانست جایزه ویژه هیأت داوران را از آن خود کند.

این جایزه که به نام کیارستمی نامگذاری شده است، ‌برای نخستین بار به جوایز این جشنواره سائوپائولو اضافه شده است. طبق گفته هیأت داوران این جایزه به فیلم‌هایی تعلق می‌گیرد که داستان‌سرایی‌های کلاسیک را به شکل فیلم سازی تجربی بسط دهند. اولین دوره جایزه کیارستمی سهم فیلم مات شد که ‌نابسامانی‌های دنیای مدرن را تنها در یک آپارتمان واقع در تهران امروزی، در یک اجرای زنده به تصویر کشیده است.

فیلم مات که پخش بین‌الملل آن را مرجان علیزاده (iran arthouse film) به عهده دارد، علاوه بر اینکه نخستین فیلم ایرانی است که یک جایزه مهم جهانی مزین به نام کیارستمی را دریافت کرده، به عنوان فیلم برتر از دید تماشاگران جشنواره سائوپائولو نیز معرفی شد.

فیلم‌هایی چون «فروشنده» اصغر فرهادی، «لانتوری» رضا درمیشیان، «اژدها وارد می‌شود» مانی حقیقی در بخش نمایش و «چهارشنبه» سروش محمدزاده، «سینما نیمکت» محمد رحمانیان و «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» حمیدرضا قربانی در بخش اصلی مسابقه جشنواره حضور داشتند. این جشنواره از ۲۰ اکتبر(۲۹مهر) تا ۲نوامبر(۱۲ آبان) در برزیل برگزار شد.

مات پس از برپایی آیین دیدار با عوامل در روز دوشنبه ۲۴ آبان‌ماه در موزه سینما، از ۲۵ آبان در گروه هنروتجربه اکران عمومی خود را آغاز می‌کند.

پایان پیام

کد خبر : 27665 ساعت خبر : 11:23 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=27665
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات