ویژه‌نامه درست‌نویسی گلونی را دانلود کنید

ویژه‌نامه درست‌نویسی گلونی را دانلود کنید

به گزارش پایگاه خبری گلونی ۱۰ هزار نسخه ویژه‌نامه درست‌نویسی را با تیتر روزنامه‌نگاری با طعم فارسی در نمایشگاه مطبوعات توزیع کرد. ویژه‌نامه‌ای که جدا از محتوای خوب، جنس بازیافتی و رنگ کاهی نوستالژیکش هم مخاطب را دم غرفه میخکوب می‌کرد. ویژه‌نامه‌ای که در دست اکثر بازدیدکنندگان نمایشگاه با همین وجه تمایز نسبت به سایر ویژه‌نامه‌ها و روزنامه‌ها و هدیه‌ها به خوبی دیده می‌شد.

خوشحالیم که مردم، تا دلتان بخواهد، آمدند  و از ما در مورد روزنامه‌نگاری با طعم فارسی پرسیدند و ما از طعم شیرین آن با آنان سخن گفتیم. تعریف و تمجید و لبخند رضایت آنان به دلمان نشست. لبخند تلخ و شیرینی که شیرینی‌اش از رضایت آنان از فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی و آموزش و پویش مفید #روزنامه_نگاری_با_طعم_فارسی بود و هست و خواهد بود و تلخی‌اش برای اینکه آنان هم دغدغه‌ی ما را داشتند. نگرانی از کم‌سوادی رسانه‌ای که جلوه‌های آن در اغلب رسانه‌ها موج می‌زند. اعم از رسانه‌های مجازی و اینترنتی تا مطبوعات و رسانه‌ی ملی که با شاهکار زیرنویس شبکه‌ی خبر در نوشتن ماه صفر با سین زبانزد شد و مثالی دم‌دستی از انواع اشتباهاتی که در زیرنویس‌های رسانه‌ی ملی به وفور یافت می‌شود.

بماند بحث کاربرد صحیح “کسره یا ه” در کلمات که پایگاه خبری گلونی آن را در شبکه‌های مجازی فراگیر کرد و کل مملکت و مملکته! و خارج از مملکت آن را شناختند و به آن علاقه‌مند شدند و فتح بابی شد برای توجه بیشتر به اشتباهات املایی و دستوری و…

ویژه‌نامه درست‌نویسی گلونی را دانلود کنید

در همین نمایشگاه مطبوعات، بنر املای صحیح “کسر یا ه” چنان به به چشم می‌آمد که بازدیدکنندگان را واردار می‌کرد بایستند و مطالعه کنند و لذت ببرند و ویژه‌نامه روزنامه‌نگاری با طعم فارسی را با شوق و اشتیاق هدیه بگیرند.

باید بگویم همه از بحث کاربرد صحیح “کسره یا ه” و ویژه‌نامه درست‌نویسی «روزنامه‌نگاری با طعم فارسی» به قلم ویراستار سرشناس، رضا شکراللهی، که از سوی پایگاه خبری گلونی منتشر و توزیع و فراگیر شد آگاه شدند و گلونی در نمایشگاه معرف انجمن ویراستاران بود. مردم از گلونی مرجع درست‌نویسی می‌خواستند و گلونی معرفی می‌کرد. گلونی سایت‌ها و منابع  دارای مجوز و مفید را در کنار مقاله‌ها و یادداشت‌های مفید سایت خودش بنا به خواست مردم به آنان معرفی می‌کرد.

برخی از مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری حاضر در نمایشگاه مطبوعات از فعالیت ما گزارش و مصاحبه و خبر تهیه کردند و برخی هنرمندان در پویش ما شرکت کردند. کافی است #روزنامه_نگاری_با_طعم_فارسی را در فضای مجازی دنبال کنند تا، هر چند با تأخیر، متوجه فعالیت مفید و درخور تقدیر گلونی در حوزه درست‌نویسی شوید. برای آگاهی هیچ‌وقت دیر نیست. امیدواریم بتوانیم قدم‌های بیشتری برای درست‌نویسی برداریم.

پایان پیام

برای خواندن مطالب دیگر می‌توانید به سایت گلونی مراجعه کنید.

ویدیوهایی درباره این موضوع در آپارات گلونی ببینید.

کد خبر : 28013 ساعت خبر : 8:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28013
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات