پویش درست بنویسیم در نمایشگاه مطبوعات

رضا ساکی، مدیرمسئول پایگاه خبری «گلونی» در غرفه این پایگاه با انتشار و توزیع ویژه‌نامه «درست بنویسیم»، پویشی را در این راستا راه‌اندازی کرده و پیش می‌برد.
به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از آنا، رضا ساکی، روزنامه‌نگار و مدیرمسئول پایگاه خبری گلونی، درباره انگیزه و رویکرد این پایگاه توضیح داد: «بعد از سال‌ها فعالیت در مطبوعات، احساس می‌کردم ایده‌ها و مطالباتی که خود در حوزه فرهنگ و هنر و محیط‌زیست دارم، در همکاری‌ام با رسانه‌های دیگر محقق نمی‌شود. به همین دلیل تصمیم گرفتم یک پایگاه اطلاع‌رسانی راه‌اندازی کنم و مسیر خواسته‌های خودم را پیگیری کنم.»

وی ضمن بیان این مطلب که وجه تسمیه این پایگاه، نامِ روسری محلی و قدیمی در لرستان است، گفت: «یکی از ویژگی‌های پایگاه خبری گلونی، عکس‌خبرها و داده‌نماها (اینفوگراف‌ها) است که مورد توجه دیگر رسانه‌ها و جراید نیز قرار گرفته است. سعی کردیم در این گرایش‌ها که بیشتر با فضای پرشتاب امروزی و کارکرد گوشی‌های همراه منطبق است، بیشتر کار کنیم. همچنین از آنجایی که امکان رقابت در خبر را با رسانه‌های بزرگ نداریم، مطالب‌مان عمدتا گزارش‌محور و مبتنی بر تحلیل هستند.»

ساکی درباره پویش درست بنویسیم، افزود: «یکی از مسائل مورد اهمیت برای ما در کار رسانه‌ای، بحث درست‌نویسی است. به همین دلیل حرکتی را تحت عنوان «روزنامه‌نگاری با طعم فارسی» را زیر نظر رضا شکراللهی، یکی از ویراستارها و روزنامه‌نگارهای شناخته شده کشور آغاز کردیم. در این راستا یک ویژه‌نامه کاغذی در ۱۰ هزار نسخه منتشر کردیم که در نمایشگاه مطبوعات، در حال توزیع است.» وی ادامه داد: «پویشی هم در همین راستا راه‌اندازی کرده‌ایم که در آن، از مهمانان غرفه خود می‌خواهیم با در دست گرفتن شعار این پویش که روی یک برگه منتشر شده، با تصاویر خود این پویش را حمایت کنند. خوشبختانه این رویکرد مورد استقبال قرار گرفته و امیدواریم با مطالب و مقالای که در همین حوزه در پایگاه خبری گلونی منتشر شده و منتشر می‌شود، همچنان مورد استقبال روزنامه‌نگاران واقع شود.»

پایان پیام

کد خبر : 27896 ساعت خبر : 4:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=27896
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات