ژنو میزبان اعضای کنوانسیون محیط زیست تهران

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از سفر خود به ژنو برای پیگیری مباحث کنوانسیون تهران و موضوع انتقال دبیرخانه این کنوانسیون به جمهوری آذربایجان، در آبان ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام خبر سفر خود به ژنو، گفت: این سفر مرتبط با جلسه‌ای است که ۲۰ آبان ماه برای اجرایی شدن مفاد کنوانسیون تهران، همچنین تعیین تکلیف انتقال دبیرخانه به جمهوری آذربایجان تشکیل می‌شود.

فرشچی ضمن یادآوری این موضوع که دبیرخانه کنوانسیون بر اساس مصوبات گذشته باید در ژانویه گذشته برای مدت چهار سال از تهران به جمهوری آذربایجان انتقال پیدا می‌کرد، اظهار کرد: انتقال دبیرخانه بیش از زمان عادی، زمان برده است و از این رو قرار است در نشست ژنو در این خصوص تصمیم گیری شود.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست یکی دیگر از دستور کارهای نشست ژنو را پیگیری برای اجرایی کردن پروتکل مقابله با آلودگی‌ها دانست و افزود: تعیین ساز و کارهای منطقه‌ای و بین المللی برای اجرایی شدن این پروتکل، همچنین موضوع انتقال دبیرخانه از اهمیت بسیار زیادی برای محیط زیست ایران برخوردار است.

وی همچنین از تشکیل جلسه وزیران محیط زیست کشورهای عضو کنوانسیون تهران در ماه فوریه به میزبانی جمهوری آذربایجان خبر داد و خاطرنشان کرد: به سبب ماهیت محیط زیست دریایی و ضرورت انجام مذاکرات منطقه‌ای و بین‌المللی برای ایجاد ساز و کارهای حفظ محیط زیست و تنوع زیستی دریایی است.

فرشچی ادامه داد: ایران از شمال و جنوب به واسطه هم مرزی و همسایگی دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس با بسیاری از کشورهای همسایه، نیازمند تداوم گفت‌وگو و مذاکره با این کشور‌ها برای حفظ محیط زیست دریایی خود است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: کنوانسیون تهران، کنوانسیونی برای تعیین چارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر مشتمل بر یک مقدمه و سی و هفت ماده میان دولت‌های ساحلی دریای خزر، جمهوری آذربایجان، جمهوری اسلامی ایران، جمهوری قزاقستان، روسیه و ترکمنستان است که به میزبانی تهران در تاریخ ۱۳۸۲/۸/۱۳ هجری شمسی برابر با چهارم نوامبر ۲۰۰۳ میلادی تنظیم شد.

وی ضمن ابراز تعجب از خبری در خصوص دو تابعیتی بودن خود، این موضوع را تکذیب کرد.

لازم به ذکر است، پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست که پیش از این نیز مورد هجمه قرار گرفته بود، خواهر دو شهید هشت سال دفاع مقدس است.

پایان پیام

کد خبر : 27195 ساعت خبر : 10:52 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=27195
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات