گلونی

بازدید گردشگران قطار عقاب طلایی از شهر تاریخی یزد

گردشگران قطار عقاب طلایی که پس از بازدید از شهر کرمان وارد یزد شدند مورد استقبال مسئولین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمدرضا نصیری سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد عنوان کرد: این قطار گردشگری دارای سی و نه گردشگر از سه قاره اروپا، آمریکا و آسیا می‌باشد که سی و هشت خدمه گرشگران این قطار را همراهی می‌کنند.

 وی ضمن اشاره به اینکه این قطار گردشگری از مبدأ شهر مسکو در کشور روسیه سفر خود را به سمت ایران آغاز کردهسرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد است افزود: قطار عقاب طلایی از مرز سرخس وارد ایران شد و پس از عبور از شهرهای مشهد و کرمان به منظور بازدید از اماکن فرهنگی، تاریخی استان صبح امروز وارد شهر تاریخی یزد شد و عصر امروز نیز استان یزد را به مقصد اصفهان ترک خواهند کرد.

وی خاطرنشان ساخت: طی هماهنگی‌های انجام شده مقرر گردیده تا این گردشگران از مسجد جامع کبیر یزد، مجموعه بافت تاریخی، مجموعه امیرچقماق، موزه آب، آتشکده زرتشتیان و دخمه زرتشتیان نیز بازدید کنند.

شایان ذکر است: این مراسم با همکاری ویژه مسئولین راه آهن و تعدادی از فعالین حوزه گردشگری استان و با برنامه ریزی این اداره کل صورت پذیرفت و با اهدای شاخه گل از مسافرین این قطار استقبال به عمل آمد.

گفتنی است: سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد که برای مراسم استقبال در راه آهن حضور یافته بود با مدیرکل راه آهن استان یزد نیز ملاقات نمود و درخصوص مسائل و موارد مربوط به گردشگری ریلی و ارتقای سطح کیفی آن به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل