گلونی

ماهنامه سی‌ودوم هنروتجربه منتشر شد

ماهنامه سی‌ودوم هنروتجربه منتشر شد

شماره سی‌ودو ماهنامه هنروتجربه منتشر شد. این شماره در ۱۵۵ صفحه، به نقد فیلم‌های اکران شده در گروه هنروتجربه، گزارش‌های مختلفی از جلسات نقد و بررسی، آیین دیدار با عوامل فیلم‌ها و مسائل مربوط به این گروه سینمایی می‌پردازد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی این شماره از ماهنامه هنروتجربه با تصویری از فیلم «تمرینی برای اجرا» منتشر شده است. در پشت جلد نشریه نیز پوستر برنامه پاتوق مستند چاپ شده است. پاتوق مستند عنوان برنامه نمایش روزانه فیلم‌های مستند در خانه هنرمندان است. این فیلم‌ها هر روز ساعت۱۸ در خانه هنرمندان به نمایش درمی‌آیند.

در این شماره از ماهنامه هنروتجربه ۲۴ نقد درباره ۱۶ فیلم به چاپ رسیده است و ۷ گفت‌وگو با نرگس آبیار، امین جعفری، مهدی فردقادری، غلامرضا آزادی، احمد طالبی‌نژاد، محمدعلی سجادی و نیما عباس‌پور انجام شده است. درباره مجموعه دو فیلم مستند «تعزیه» و «تمرین آخر» و فیلم کوتاه «کشتی یونانی» از ساخته‌های ناصر تقوایی چهار یادداشت از مینا اکبری، نیوشا صدر و آیدا مرادی آهنی به چاپ رسیده است.

نقدهای عزیزالله حاجی مشهدی و خسرو دهقان درباره فیلم «نفس»، علی اصغر کشانی و یزدان سلحشور بر فیلم «قبیله من»، شادی حاجی مشهدی درباره فیلم «جاودانگی»، سحر عصرآزاد و خسرو دهقان بر مستند «موج نو»، عزیزالله حاجی مشهدی بر فیلم «تمرینی برای اجرا»، آیدا مرادی آهنی، محمد تقی‌زاده و سیدرضا صائمی بر مجموعه فیلم‌های کوتاه سعید روستایی، سحر عصرآزاد درباره فیلم «سرزمین رها»، خدایار قاقانی درباره مستند «ثانیه‌های سربی»، فریبا اشویی بر فیلم «مات»، ایلیا محمدی‌نیا درباره «چاله»، محمدرضا مقدسیان «نوراستنی»، حمید باباوند«هیهات»، یزدان سلحشور درباره «آقای بیکار» و ندا قوسی و فریبا اشویی بر فیلم «اینجا کسی نمی‌میرد» در این شماره به چاپ رسیده‌اند.

ماهنامه سی‌ودوم هنروتجربه منتشر شد

هم‌چنین در این شماره گفت‎وگوهایی با کارگردانانی که فیلم‌های‌شان در هنروتجربه به نمایش درآمده انجام شده است. مصاحبه علی اصغر کشانی با مهدی فردقادری کارگردان فیلم «جاودانگی»، گفت‌وگوی امیرحسین ثنایی با احمد طالبی‌نژاد کارگردان مستند «موج نو»، فرانک آرتا با محمدعلی سجادی کارگردان «تمرینی برای اجرا»، گفت‌وگوی کوتاهی که قصیده گلمکانی با امین جعفری فیلم‌بردار جاودانگی انجام داده است، مصاحبه زهرا مشتاق با نرگس آبیار کارگردان «نفس»، پوریا ذوالفقاری با نیما عباس‌پور و سرانجام گفت‌گوی سیدرضا صائمی با غلامرضا آزادی کارگردان «قبیله من» همگی در این شماره از ماهنامه هنروتجربه منتشر شده است.

در بخش معرفی کتاب نیوشا صدر به معرفی کتاب «نئورئالیسم چسیت؟» پرداخته که پژوهشی از کامران شیردل است. پوریا ذوالفقاری هم در بخش فیلم‌های کالت درباره «در غربت» ساخته سهراب شهید ثالث به عنوان فیلم کالت ایرانی و «آلیس در شهرها» ویم وندرس به عنوان فیلم کالت خارجی نوشته است.

پی دی اف شماره  سی‌ودو ماهنامه هنروتجربه از طریق سایت هنروتجربه قابل دسترسی است.

پایان پیام

برای خواندن مطالب دیگر می‌توانید به سایت گلونی مراجعه کنید.

ویدیوهایی درباره این موضوع در آپارات گلونی ببینید.

خروج از نسخه موبایل