گلونی

نغمه‌ی صلح‌ و دوستی ملل در تالار وحدت

گروه کالیوه با همکاری خوانندگان و نوازندگانی از قومیت‌های مختلف در ایران و همین طور سایر ملل نغمه‌ی صلح و دوستی را در تالار وحدت روی صحنه می‌برد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این برنامه شامل قطعات موسیقی محلی داخل ایران و دیگر کشورهای آسیایی می‌شود.

سارا احمدی، سرپرست کالیوه در این باره گفت: ایده تلفیق موسیقی ایرانی و سایر ملل که هم اکنون به نتیجه رسیده از سال ۹۲ به ذهن ما رسید. برنامه این است که موسیقی کشورهای مختلف با فرهنگ‌های متفاوت را در کنار هم قرار دهیم و ۱۵ گشور در برنامه کار ما قرار دارد. در برنامه پیش رو، هشت قطعه از کشورهای هندوستان، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، ترکیه و ارمنستان اجرا خواهد شد.

احمدی درباره جزئیات کنسرت کالیوه گفت: برنامه در دو بخش اجرا می‌شود. در بخش نخست قطعاتی محلی روی صحنه می‌رود و عزیزخانی، جواد مومن‌زاده و کامران اطاعتی به ترتیب لری بختیاری و کردی، خراسانی و آذری می‌خوانند. سرپرست کالیوه درباره بخش موسیقی ملل توضیح داد: بخش دوم برنامه به موسیقی ملل اختصاص دارد و تلاش کردیم خوانندگانی از کشورهای مختلف برای اجرا دعوت کنیم. در بخش دوم هفت خواننده به اجرا می‌پردازند و قطعه هشتم هم خوانی تمام خوانندگان حاضر در این اجرا با هم است که این قطعه را «وطن» نام گذاری کردیم. احمدی درباره تنظیم آهنگ‌ها افزود: محمد امیر اجمند، معین کوهی و جهانگیر‌‌ رها تنظیم آهنگ‌های کنسرت پیش رو را برعهده داشته‌اند و تنظیم قطعه وطن بر عهده معین کوهی بوده است.

وی در خصوص تلفیق موسیقی کشورهای مختلف توضیح داد: در این برنامه سعی شده بر اساس چیدمان سازهای سنتی، سازهای کشورهای دیگر را با آن‌ها تلفیق کنیم تا هم‌نشینی فرهنگ‌های مختلف را به زبان موسیقی به مخاطبان نشان دهیم.

نغمه‌های مشرق زمین روز ۲۷ آذر ساعت ۱۸ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل