آغاز مذاکرات برای لغو روادید با هند و چین

پس از تلاش‌ها برای لغو روادید ایران و روسیه، مذاکرات برای لغو روداید با دو کشور بزرگ و پرجمعیت چین و هند از سوی جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در حالی که تلاش‌ها برای لغو روادید ایران و رسیه به ثمر نشست و حتی خبرگزاری‌ها اخباری را در خصوص لغو روادید بین این دو کشور اعلام کردند، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اما گفته است: تا زمانی که سند رسمی لغو روادید ایران و روسیه امضا نشود، پیشنهاد آژانس فدرال گردشگری روسیه را نمی‌توان اجرا کرد.

این درحالی است که روس‌ها علاقه‌مند برای لغو روادید با ایران و در صدد جذب گردشگران ایرانی و افزایش شمار گردشگران ورودی از ایران به کشور خود هستند.

هم چنین خبرها حاکی از این است که پس از لغو رسمی ویزای ایران با کشورهای ارمنستان و گرجستان، مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری از مذاکره با چهار کشور دیگر برای تسهیل و لغو دوجانبه ویزا خبر داده است.

علی باقر نعمتی‌زرگران که در معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیگیر موضوع تسهیل و لغو روادید نیز است، گفت: مذاکره با کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه و هند در حال انجام است. می‌خواهیم این مذاکرات را با چین نیز آغاز کنیم. البته از گذشته بین دو کشور تفاهم‌هایی شده بود، اما اکنون در پی توسعه‌ی آن هستیم.

او درباره آخرین وضعیت تسهیل و لغو ویزا با جمهوری آذربایجان توضیح داد:‌ طبق توافق‌های صورت گرفته قرار شد در مرحله‌ی نخست برای اتباع ایرانی ویزای فرودگاهی صادر شود و در فاز بعدی این ویزا لغو شود. هرچند درحال حاضر اتباع جمهوری آذربایجان بدون ویزا می‌توانند به ایران سفر کنند.

پایان پیام

کد خبر : 28935 ساعت خبر : 9:41 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28935
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات