اختصاص ۴۴میلیارد تومان برای ساماندهی فلک‌الافلاک

استاندار لرستان از اختصاص ۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، هوشنگ بازوند در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به نقش مهم فرودگاه و پروازهای هواپیمایی در رونق گردشگری اظهار داشت: ۸۰ درصد حوزه گردشگری مربوط به حمل‌ونقل هوایی است، بنابراین باید پرواز خرم‌آباد ـ عسلویه و همچنین خرم‌آباد-بندرعباس در دستور کار قرار داده شود.

استاندار لرستان با ابراز گلایه‌مندی در زمینه گردشگری خاطر نشان کرد: در استان لرستان بحث گردشگری نیازمند یک جهش است زیرا استان‎های دیگر استان لرستان را به عنوان مقصد گردشگری می‎شناسند.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های گردشگری لرستان به اندازه چاه‌های نفت ارزش دارند و می‌توانند نقش مهمی برای درآمدزایی استان ایفا کنند.

این مسوؤل اضافه کرد: اما متاسفانه پیشرفت گردشگری در استان کند پیش می‌رود و در آمد‌زایی با این رویه امکان‌پذیر نیست.

بازوند با اشاره به اینکه جلسه امروز خاص گردشگری است، گفت:  چند سالی است که شعار تبدیل لرستان از معبر به مقصد گردشگری مد نظر قرار گرفته شده است به همین منظور بخش خصوصی و اتاق بازرگانی تصمیم گرفته‌اند که همایشی تحت عنوان لرستان مقصد گردشگری را در سال ۹۵ برای جذب سرمایه‌گذاران برگزار کنند.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با ساماندهی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد بیان داشت: طبق توافق اولیه با فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان مبلغ احداث بناهایی که آن‌ها در سایت دارند باید پرداخته شود.

وی افزود: اعتبار توافق شده ۴۴ میلیارد تومان است که به استان اختصاص داده شده است که تخصیص آن توسط سازمان میراث فرهنگی گردشگری صورت گرفته است.

این مسوؤل در پایان اعلام کرد: در مجموع۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی قلعه فلک‎الافلاک مورد نیاز است که ۴۴ میلیارد تومان آن تامین شده و مابقی آن نیز به دولت پیشنهاد داده شده است.

پایان پیام

کد خبر : 28618 ساعت خبر : 11:17 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28618
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات