استیکرم رو حلالت نمی‌کنم

استیکرم رو حلالت نمی‌کنم

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روزنامه‌ی وقایع‌تهرانیه، این روزها آثار شبکه‌های مجازی بر سبک زندگی‌مان را بیش از پیش احساس می‌کنیم. این شبکه‌ها هم‌چون لشکری مجهز و قوی، زندگی ما را تسخیر کرده‌اند و پرچمدار این لشکر، تلگرام است. تلگرام جوری زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده است که در بین نیازهای ما، بعد از اکسیژن، آب و غذا، در رَده‌ی چهارم قرار می‌گیرد. خبرنگار وقایع‌تهرانیه، که خود بدون تلگرام همچون برگِ خزانی است دور از باران، گزارش زیر را در مورد اثرات تلگرام بر سبک زندگی ایرانی‌ها تهیه کرده است.

مرد جوانی که در حال کتک زدن فرزندش بود، به خبرنگار ما گفت: این بچه‌ها دیگر حرف ما را قبول ندارند؛ صحت و سقم حرف‌های ما را هم از تلگرام بررسی می‌کنند. اصلاً این روزها بچه‌ها را تلگرام تربیت می‌کند نه پدر و مادرشان. حقیقتش حقی که تلگرام بر گردن فرزندان امروزی دارد، پدر و مادر ندارند. زیرا بچه‌ها بیشتر اوقات خود را با تلگرام سپری می‌کنند. من مجبور شدم به تلگرام پیام بدهم که او با فرزندم صبحت کند تا کمی برای امتحانش درس بخواند. تلگرام هم نامردی نکرد و چند پیام برای فرزندم ارسال کرد که به آن اشاره می‌کنم. «استیکرم رو حلالت نمی‌کنم اگه درس نخونی» و «ریپورت شی الهی، بشین درس بخون بچه» از جمله‌ی این پیام‌هاست. متأسفانه فرزندم احترام تلگرام را، که حق پدری بر گردنش دارد، نگه نمی‌دارد و به حرفش گوش نمی‌کند. ما بچه بودیم، پایمان را جلوی پدر و مادرمان دراز نمی‌کردیم. حالا این بچه‌ها جلوی تلگرام دراز می‌کشند. وی این جملات را گفت و به کتک زدن فرزندش ادامه داد تا او احترام تلگرام را نگه دارد.

استیکرم رو حلالت نمی‌کنم

پیرمردی که روی نیمکت پارک نشسته بود به خبرنگار وقایع‌تهرانیه گفت: این تلگرام کوفتی سبک زندگی ما ایرانی‌ها را تغییر داده است. کجاست آن دورِهمی‌ها در حیاط خانه؟ کجاست آن چرخش هندوانه‌ها در حوض بزرگ خانه؟ کجاست آن مهر و محبت گذشته‌ها؟ الآن همه گوشه‌ای از خانه را که وای‌فای آنتن بدهد پیدا می‌کنند و غرق در تلگرام می‌شوند. من نمی‌دانم این تلگرام چه لذتی دارد که همه محو تماشای آن می‌شوند. در همین حین یک پیام برای تلگرامِ پیرمرد آمد. وی پس از خواندن آن پیام، بلند بلند خندید و گفت: «لامصبا این جک‌ها رو از کجاشون درمی‌آرن!» وی ادامه داد: من نمی‌دانم این تلگرام لعنتی چه کاربردی دارد که مردم این‌قدر شیفته و دل‌باخته‌ی آن شده‌اند. در همین حین او در یک گروه تلگرامی نوشت: «بچه‌ها بیایید ورودی غربی پارک، همه‌ی پیرمرد و پیرزن‌ها این‌جا هستند.» وی همان‌طور که عکس پروفایل اعضای گروه‌های تلگرامی‌اش را نگاه می‌کرد، افزود: تلگرام تمام حریم‌ها را از میان برداشته است و انسان در این فضا احساس امنیت نمی‌کند. انگار همیشه یک نفر آدم را نگاه می‌کند. وی این جملات را گفت و با یکی از همان اعضای گروه‌ها که عکس خوشگلی داشت، شروع کرد به گپِ خصوصی.

خبرنگار وقایع‌تهرانیه که نمی‌دانست چرا تکلیفِ هیچ‌کس با خودش مشخص نیست، ترجیح داد خودش هم تکلیفش با خودش مشخص نباشد. او تلگرام را باز کرد و شروع کرد به بالا و پایین کردن گروه‌ها، بدون آن‌که پیام تازه‌ای داشته باشد.

پایان پیام

گزارش‌گر: محسن فراهانی

برای خواندن مطالب دیگر می‌توانید به سایت گلونی مراجعه کنید.

ویدیوهایی درباره این موضوع در آپارات گلونی ببینید.

کد خبر : 28362 ساعت خبر : 3:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28362
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات