اشک و لبخند در نمایش خوب، بد، زشت

شقایق فتحی، کارگردان نمایش «خوب، بد، زشت» گفت: این نمایش با ساختار اجرایی ناتورالیسمی به صحنه می‌رود و در آن تلاش کرده‌ام به ارائه ماکتی از واقعیت اکتفا نکنم بلکه با شیوه‌ طبیعت‌گرایی نمایشی باورپذیر را به تماشاگرانم عرضه کنم.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نمایش «خوب، بد، زشت» به نویسندگی ابوالفضل حاجی‌علیخانی و با کارگردانی شقایق فتحی از روز چهارشنبه ۴ آذرماه در تماشاخانه ماه حوزه هنری به روی صحنه می‌رود.

شقایق فتحی، کارگردان این نمایش، به خبرنگار صحنه گفت: «خوب، بد، زشت» نمایشی کمدی- تراژیک است که با ساختار اجرایی ناتورالیسمی به روی صحنه می‌رود. در این اثر سعی کردم به ارائه ماکتی از واقعیت اکتفا نکنم بلکه با شیوه‌ طبیعت‌گرایی نمایشی باورپذیر را به تماشاگرانم عرضه کنم. در این نمایش، ناتورالیسم نه تنها در بازی‌ها بلکه در طراحی صحنه و موسیقی کار هم لحاظ شده است.

وی درباره‌ داستان این نمایش توضیح داد: «خوب، بد، زشت» نمایشی دو پرسوناژی است و داستان دو نفر بومی مناطق جنوب کشور را روایت می‌کند که وانتی را از یک پمپ‌بنزین می‌دزدند و این کار زندگی‌شان را دستخوش اتفاقاتی می‌کند.

فتحی درباره‌ همکاری خود با ابوالفضل حاجی‌علیخانی به عنوان نویسنده و بازیگر گفت: ابوالفضل حاجی علیخانی را از سال‌ها پیش می‌شناسم و با قلمش آشنایی کامل دارم. چند وقتی است که با هم گروه تئاتر دیوار‌ چهارم را راه‌اندازی کرده‌ایم و نمایش «خوب، بد، زشت» نیز دومین تولید گروه ماست. حضور وی به‌عنوان بازیگر در این کار بسیار خوب بود. او نویسنده‌ای است که از همفکری استقبال می‌کند و در جهت ارتقای کیفی کار، بدون هیچ مشکلی تغییرات لازم را در متون نمایشی خود لحاظ می‌کند. در این نمایش نیز تغییرات اندکی با نظر ایشان در متن داده شد. ضمن این‌ به وقت لزوم از مشاوره‌های ایشان نیز در کارگردانی بهره‌ گرفته‌ام.

شقایق فتحی در پایان گفت: در هر صورت تلاش همه‌ اعضای در تولید نمایش «خوب، بد، زشت» خلق اثری بوده که بتواند مورد پسند تماشاگران و منتقدین واقع شود که امیدوارم چنین شود.

گفتنی است سعید دولتی در کنار ابوالفضل حاجی‌علیخانی به عنوان بازیگران نمایش «خوب، بد، زشت» شقایق فتحی را در اجرای این اثر همراهی می‌کنند.

شایان ذکر است نمایش «خوب، بد، زشت» از ۴ تا ۳۰ آذرماه- ساعت ۱۹- با مدت زمان ۵۰ دقیقه در تماشاخانه ماه حوزه هنری به روی صحنه می‌رود.

تماشاخانه‌ ماه در ساختمان مرکزی حوزه هنری به نشانی خیابان حافظ، نبش خیابان سمیه واقع است.

پایان پیام

کد خبر : 28348 ساعت خبر : 5:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28348
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات