برگزاری اختتامیه جشنواره تئاتر رضوی هرمزگان

برگزاری اختتامیه جشنواره تئاتر رضوی هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری گلونی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش های عروسکی رضوی : تئاتر رضوی، حوزه های مهم فرهنگ عمومی جامعه را پوشش داده است .

علی مرادخانی به اهمیت و جایگاه این جشنواره اشاره کرد و گفت: در آثار نمایشی حوزه فرهنگ رضوی به خوبی نماد ها و بخش های متعدد فرهنگ عمومی مانند آداب، رسوم، عقاید، زبان، باورها و… دیده می شود.

وی بر حمایت مستمر از هنرمندان و تولید کنندگان آثار نمایشی رضوی تأکید کرد و افزود: باید حمایت ها به گونه ای باشد که رغبت کارگردان ها به تولید آثار متعددتر و فاخرتر بیشتر شود.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: سه جشنواره تئاتر در حوزه فرهنگ رضوی در سطح کشور برگزار می شود و در این جشنواره ها کیفیت محتوایی و تکنیکی از اهمیت خاصی برخوردار است .

برگزاری اختتامیه جشنواره تئاتر رضوی هرمزگان

مرادخانی، مهمترین رویکرد تئاتر رضوی را پرورش و آموزش نیروی انسانی در جامعه دانست و اظهار داشت: برای رشد فکری و اعتقادی فعالان این حوزه باید برنامه های مختلف آموزشی و پژوهشی در نظر گرفت.

ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی الزامی است

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر رضوی هرمزگان تأکید کرد و گفت: لازمه چنین حرکت مهمی، فعالیت تمام وقت و دائمی در طول سال است به ویژه که از بیشترین فعالیت دبیرخانه، به بعد از جشنواره مربوط می شود.

وی یادآور شد: برای حمایت از حوزه فرهنگ رضوی از هیچ حمایتی فروگذار نیستیم اما شرط اصلی آن است که از این حمایت ها ،هنرمندان بهره مند شوند .

مرادخانی در ادامه ضمن تقدیر از برگزار کنندگان به ویژه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان و مردم هرمزگان، بر ایجاد زیر ساخت های بیشتر نمایش تأکید کرد و افزود: در این راستا، اقدامات خوبی در ساخت پلاتوهای نمایش در هرمزگان صورت گرفته که جا دارد از شهردار بندرعباس، بندرلنگه، جاسک، بندر چارک و میناب تقدیر و تشکر نمایم.

اختتامیه دهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس بنیاد بین المللی فرهنگی –هنری امام رضا (ع)، مدیر کل هنرهای نمایشی کشور، جمعی از مقامات استانی، خانواده شهیدحرم هرمزگان، هیأت داوران، هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر و گروه های نمایشی شرکت کننده برگزار شد و از برگزیدگان با اهدای لوح تقدیر، تندیس و هدایا تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام

کد خبر : 28827 ساعت خبر : 10:14 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28827
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات