جابه‌جایی روستاییان حاشیه سد کمندان به بالادست سد

استاندار لرستان گفت: با توجه به مشکلاتی که بیش از ۱۰ سال برای روستاییان حاشیه سد کمندان ازنا ایجاد شده بود و با پیگیری‌های انجام شده با درخواست اهالی روستا برای جابه‌جایی به بالادست سد موافقت شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، هوشنگ بازوند در خصوص تعیین تکلیف روستاییان حاشیه سد کمندان ازنا افزود: محلی که وزارت نیرو در پایین دست پیشنهاد داده و مردم آن را نپذیرفته بودند، در جلسات کار‌شناسی نیز مورد قبول واقع نشد و منتفی شد.

وی اظهار کرد: با آبگیری کامل سد حدود ۸۵ درصد روستا زیر آب می‌رود که برای جابجایی آن اعتبار بسیاری نیاز است.

استاندار لرستان بلاتکلیفی مردم روستای کمندان پس از ۱۲ سال و پرداخت نکردن مطالبات آنان را غیرمنطقی دانست و افزود: به وزارت نیرو پیشنهاد شده در صورت تامین اعتبار و پرداخت هزینه زمین‌های روستاییان، روستا به بالادست منتقل شود در غیر این صورت با تعدیل در حجم ذخیره دریاچه و اجرای مهندسی ارزش، ظرفیت سد کم و حجم کمتری از روستا تخریب خواهد شد.

بازوند افزود: به دلیل تامین آب آشامیدنی ۲ شهر ازنا و الیگودرز از محل سد کمندان، امکان کاهش سهمیه آب آشامیدنی آن وجود ندارد بنابراین باید از حجم آب کشاورزی سد کاسته شود.

وی مطالبات اراضی و خانه روستاییان اطراف سد کمندان ازنا را ۱۷۰ میلیارد ریال برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات ساخت سد کمندان سال ۱۳۸۳ با هدف تامین آب آشامیدنی ازنا و الیگودرز به ۱۸ میلیون مترمکعب و آبی کردن هفت هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی آغاز شده است.

پایان پیام

کد خبر : 29029 ساعت خبر : 12:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=29029
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات