روز ملی پرنده‌نگری در قم برگزار می‌شود

سیدمصطفی امیرحسینی، کارشناس طبیعت‌گردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم اعلام کرد: روز ملی «پرنده‌نگری» پنج شنبه، چهارم آذرماه ۱۳۹۵ در قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، امیرحسینی در جلسه‌ای که به منظور هماهنگی روز ملی پرنده‌نگری برگزار شد، گفت: مراسم روز ملی پرنده‌نگری در قم با همکاری اداره کل محیط زیست استان، سازمان‌ها و نهادهای ذیربط با هدف معرفی و شناخت پرنده‌های استان قم و آشنایی با  ظرفیت‌های مهم اکوتوریستی استان برگزار می‌شود.

امیرحسینی افزود: در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش شده است تا از تمام ظرفیت‌های موجود قم مانند ادراه کل محیط زیست، سازمان‌های مردم‌نهاد، انجمن دفاتر خدمات مسافرتی، انجمن راهنمایان گردشگری، موسسه آموزش گردشگری فروغ تمدن کویر و دیگر متخصصین حوزه طبیعت‌گردی و گردشگری استفاده شود.

همچنین در این جلسه، احمد بحری، محیط‌بان اداره کل محیط زیست استان قم اشاره کرد: در نگاه اول، قم، به عنوان استان کویری شناخته می‌شود، اما با کمی دقت نظر در این سرزمین،  تالاب‌هایی پیش روی ما مجسم می‌شود که در نوع خود در سطح کشور، حائز اهمیت، جذاب و دیدنی است.

بحری خاطرنشان کرد: یکی از تالاب‌های دائمی در نزدیکی شهر قم، تالاب بهشت معصومه است. که هر ساله شاهد پرندگان مهاجر در آن هستیم، تالاب دیگر قم، تالاب فصلی مره است که در اثر سیلاب‌های رودخانه‌های فصل پاییز و زمستان در ضلع شرقی دریاچه حوض سلطان  تشکیل می‌شود و تالاب مره ایستگاهی می‌شود تا پرندگان مهاجر (انواع مرغابی‌ها و حواصیل) فصل زمستان را در آن سپری کنند.

در پایان این جلسه امیرحسینی اظهار امیدواری کرد: با پاسداشت روز ملی پرنده‌نگری، در توسعه پایدار طبیعت‌گردی و گردشگری اصولی و اخلاقی همراه به حفظ محیط زیست گام‌های مهم و مؤثری برداشته باشیم.

پایان پیام

کد خبر : 28263 ساعت خبر : 4:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28263
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات