سکوت خبری درباره سد تنگ‌سرخ شیراز

سکوت خبری درباره سد تنگ‌سرخ شیراز

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان فارس در گفت‌وگو با پایگاه خبری گلونی گفت: تغییر اقلیم یک مساله‌ی جهانی است و کلا میزان گاز CO2 در جو زمین از ۳۱۵ قسمت در میلیون به بالای ۳۸۰ قسمت در میلیون رسیده است و این موضوع رابطه‌ی مستقیمی با گرم شدن کره‌ی زمین دارد.
حمزه ولوی ادامه داد: منبع اصلی تولید گاز CO2 سوخت‌های فسیلی هستند که از زمان صنعتی شدن، میزان آن به شدت دارد بالا می‌رود و تا الان هم کاهشی نداشته است.
وی خاطرنشان کرد: بالاخره در کاپ ۲۱ در فرانسه سران دنیا به این نتیجه رسیدند که باید در زمینه‌ی کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای یک کار جدی صورت بگیرد و کره‌ی زمین را از این وضعیتی که پیش آمده است، نجات بدهند.
این مسئول افزود: ایران هم از جمله کشورهایی است که میزان گاز گلخانه‌ای که تولید می‌کند، بالاست و جز ۱۰ کشور اول است. وی ادامه داد: این برنامه‌ی کاهش نیازمند به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوین و تولید انرژی از منابع جدیدی غیر از سوخت‌های فسیلی است و برنامه‌ریزی‌های این کار در سطح ملی انجام می‌شود.
مدیرکل سازمان سازمان حفاظت محیط زیست استان فارس تاکید کرد: البته در سطح استانی باید تلاش شود تا هم این تکنولوژی‌های نوین به کار گرفته شود و هم تولید انرژی از منابع پاک صورت بگیرد و طبیعتا استان فارس هم به تبعیت از کل کشور باید در میزانی که ایران باید کاهش دهد، سهم داشته باشد.

سکوت خبری درباره سد تنگ‌سرخ شیراز
حمزه ولوی افزود: ولی الان اگر بخواهیم بگوییم که فارس چه‌قدر کاهش داشته است، ما یک مورد در پتروشیمی شیراز داشتیم که در آن‌جا مدیریت توسعه پاک (CDM) صورت گرفته و الان از خروج معادل ۴۰۰۰ تن کربن در سال جلوگیری می‌شود.
وی بیان کرد: در شرایط فعلی که ما تازه این کار را شروع کرده‌ایم، این تنها چیز قابل ذکری است که من می‌توانم اسم ببرم. این مسئول ادامه داد: طبیعتا الان تکنولوژی‌ها دارد پاک‌تر می‌شود و قراردادهای متعددی برای تولید انرژی خورشیدی در استان فارس و در کشور بسته شده است و نیروگاه‌های گازی دارند به سیکل ترکیبی تبدیل می‌شوند یعنی حرارتی که ایجاد می‌کنند دوباره به الکتریسیته تبدیل می‌شود و این سیکل ترکیبی خیلی به جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک می‌کند.
ولوی گفت: از طرف دیگر سوخت اتومبیل‌ها دارد بهتر می‌شود و مثلا در شیراز تا ۶۰ کیلومتری آن یورو ۴ شده است.
وی افزود: کارهایی هم هستند که در سطح ملی صورت می‌گیرند و شامل همه‌ی کشور می‌شوند؛ مثلا این‌که موتور اتومبیل‌ها تغییر کند و سوخت کمتر و پاک‌تری مصرف کنند.
مدیرکل سازمان حفاطت محیط زیست استان فارس خاطرنشان کرد: همه‌ی این‌ها کارهایی است که باید در سطح کشور و به تبع آن، استان فارس صورت بگیرد تا ما در زمینه‌ی گازهای گلخانه‌ای انتشار کمتری داشته باشیم.
ولوی در پاسخ به این‌که موضوع سد تنگ‌سرخ به کجا رسیده است، گفت: این موضوع فعلا در سطح ملی در حال بررسی است پس تا جریان آن روشن نشود که در سطح ملی چه تصمیمی گرفته می‌شود من نمی‌توانم در موردش حرف بزنم.

پایان پیام
گفت‌وگو: سید عماد موسوی

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

برای تبلیغ در گلونی کلیک کنید.

کد خبر : 29119 ساعت خبر : 5:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=29119
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات