صادق‌کرده به نمایش درمی‌آید

روز پنج‌شنبه ۲ دی‌ماه فیلم سینمایی «صادق‌کُرده» ساخته ناصر تقوایی در سالن موزه هنرهای معاصر به نمایش درمی‌آید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نمایش فیلم سینمایی «صادق‌کُرده» در موزه هنرهای معاصر از سلسله برنامه‌های بازخوانی فیلم‌های کلاسیک سینمای ایران است که با همکاری سینماتک موزه هنرهای معاصر و هنروتجربه برگزار می‌شود. در این برنامه فیلم سینمایی «صادق کرده» محصول سال ۵۱ به نمایش درمی‌آید و پس از آن نشستی با حضور ناصر تقوایی، سعید راد بازیگر نقش صادق کرده و عباس گنجوی تدوین‌گر این کار و تعدادی دیگر از آثار ناصر تقوایی برپا می‌شود.

فیلم «صادق‌کُرده» با نسخه ۳۵ میلیمتری فیلمخانه ملی ایران ساعت ۱۷ روز پنج‌شنبه دوم دی‌ماه در سالن موزه هنرهای معاصر نمایش داده می‌شود و حضور در این جلسه برای علاقمندان رایگان است. همچنین کتابچه‌ای به مناسبت نمایش این فیلم و سه فیلم کوتاه دیگر ناصر تقوایی در نقد و تحلیل کارنامه پنجاه ساله فیلم‌سازی او آماده شده است که در اختیار شرکت‌کنندگان در جلسه قرار می‌گیرد.

ناصر تقوایی صادق کرده را در سال ۱۳۵۱ با حضور سعید راد در نقش صادق، عزت‌الله انتظامی در نقش سرگروهبان ولی خان، محمدعلی کشاورز در نقش رییس پاسگاه و آتش خیر در نقش همسر صادق ساخت. فیلم داستان انتقام صادق از رانندگان کامیون است. رانندگانی که او فکر می‌کند یکی از آن‌ها عامل قتل همسرش است.

پایان پیام

کد خبر : 29451 ساعت خبر : 5:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=29451
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات