نمایش آیینی مهربانو در نیاوران

گروه نمایش آیینی «مهربانو» به کارگردانی خانم ترکاشوند و نویسندگی مریم بخشایشی در سالن اصلی فرهنگ‌سرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این برنامه جمعه ٢۶ آذرماه ساعت ١۵ در سالن اصلی فرهنگ‌سرای نیاوران با حضور ٣٩ نقش آفرین ٣تا ۴٠ سال اجرا خواهد شد.

خانم ترکاشوند کارگردان گروه مهربانو در خصوص این اجرا اظهارداشت: در برنامه پیش روی سعی برآن شده تا با نمایش حرکات کلاسیک، سماع وحرکات آیینی فولکلور ایرانی از خطه خراسان، بجنورد، آذربایجان وکردستان، به مخاطبان فرهنگ غنی ایران عزیز را بشناسانیم.

وی افزود: در این نمایش مهربانو در فضای رئالیست، شهر به شهر به دنبال مهر طلبی و مهربانی می‌گردد و آیین‌های هرشهر به نمایش گذاشته می‌شود. برخی از این حرکات آیینی از دوره صفوی آغاز و به دورقاجار و زمان حال رسیده که تلاش شده اصالت آن به این شکل نمایش داده شود.

خانم ترکاشوند که طراحی حرکات و لباس این نمایش را نیز به عهده داشته فارغ التحصیل رشته نقاشی بوده و این نمایش آیینی پروژه مقطع کار‌شناسی ارشد ایشان می‌باشد. وی دراین پروژه روابط بینابینی هنرکلاسیک و هنردراماتیک، ارتباط بین نقاشی و رقص فولکلور را به تصویر کشیده است.

گفتنی است علاقه‌مندان برای تهیه بلیت نمایش آیینی مهربانو می‌توانند از طریق سایت ایران کنسرت اقدام نمایند.

پایان پیام

کد خبر : 28996 ساعت خبر : 11:18 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28996
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات