هیجان موسیقی لری در برج میلاد

هیجان موسیقی لری در برج میلاد

به گزارش پایگاه خبری گلونی میلاد علیپور: پیشینه‌ی گروه به سال‌های خیلی دور برمی‌گردد، یعنی زمانی که فرج علیپور با شور جوانی کارش را آغاز کرد. دستاورد این سال‌ها جمع‌آوری شعرها و ملودی‌های قدیمی و خلق ترانه‌ها و آهنگ‌های ساخته‌ی فرج علیپور بوده که مردم لرستان و سایر جاهای ایران در کنسرت‌های بی‌شمار آن‌ها را شنیده‌اند. امروزه با جدیت و پشتکار هنرمندان موسیقی لرستان، این موسیقی از نظر تنوع ریتمیک و ملودیک جایگاه به‌خصوصی در زندگی مردم پیدا کرده است.
این درست است که امروزه همه به دنبال زندگی مدرن هستند و ما هم بخشی از زندگی‌مان ناخوداگاه به این دوران پیوند خورده، ولی ما در گروه تال اول سعی می‌کنیم در حفظ فلک‌الافلاک کوشا باشیم و در کنار آن به بناهای مدرن هم بی‌توجه نباشیم. منظورم این است که ما سعی می‌کنیم هم موسیقی قدیم را حفظ کنیم و هم در کنار آن به فکر نوگرایی باشیم. مثلاً سازهایی از قبیل تنبور، کمانچه، سرنا و… سازهایی هستند که سعی می‌کنیم با حفظ اصالت آن‌ها صدای موسیقی محلی را به گوش همه‌ی مخاطبان‌مان برسانیم و در عین حال خود آن را هم به کمال برسانیم.

هیجان موسیقی لری در برج میلاد

با تجربه‌ای که از هیجان مردم در سالن داریم، به دنبال این هستیم که صدادهی ارکستر به گونه‌ای باشد که از شروع کنسرت توجه کامل آن‌ها جلب شود. یادم هست که صدابردار تالار وحدت در کنسرت قبلی ما می‌گفت که اسپیکرها (باندهای) سالن برای دیسکوهای معروف دنیا استفاده می‌شود ولی شما با موسیقی محلی کاری می‌کنید که هیجان مردم بر اسپیکرهای سالن غلبه می‌کند. برای همین، در کنسرت برج میلاد که جمعیت سالن حدود ۳ برابر جمعیت تالار وحدت است، قطعات خاصی را انتخاب کرده‌ایم و نوازنده‌هایی آورده‌ایم که این هیجان را تجربه کرده‌اند و نوازنده‌های گروه از نام‌های تراز اول ایران هستند.
در بخش تنظیم قطعات هم سعی کرده‌ایم که ملودی‌های اصیل از اصالت خودشان خارج نشوند و آثار را به صورت پلی‌فونی تنظیم کرده‌ایم تا ملودی‌های اصلی بیشتر شنیده شوند. همچنین سعی کرده‌ایم که با سرضرب‌های مناسب در ریتم‌هایمان، با مردم یک گروه بزرگ را تشکیل بدهیم و انتظار داریم مردم هم به خوبی همکاری کنند. خداراشکر همه چیز تا الان خوب پیش رفته و ما از همین الان برای یک کنسرت خوب و ثبت یک شب به‌یادماندنی دیگر آماده هستیم.

پایان پیام

برای خرید بلیت این کنسرت کلیک کنید

کد خبر : 28587 ساعت خبر : 8:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28587
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

سلام

ممکن هستش که لیستی از آهنگ‌های که قرار است در کنسرت اجرا شود ارائه کنین تا با آمادگی این شب خوب رو تجربه کنیم؟

ممنون از سایت عالیتون