کاهش ۸۲ درصدی میزان بارش‌های پاییزی نسبت به سال ۹۴

قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: آب ذخیره شده در پشت مخازن سدها در زمان حاضر در مقایسه با سال گذشته با ۵ میلیارد مترمکعب کاهش روبرو است.
به‌گزارش پایگاه پایگاه خبری گلونی، مهندس «ستار محمودی» قائم‌مقام وزیر نیرو صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وضعیت بارش‌ها در کشور، اظهار داشت: مجموع بارش‌ها در کشور تا روز گذشته ۱۳ میلی‌متر بوده که در مقایسه با سال گذشته ۸۱ درصد کاهش داشته است.
وی افزود: میزان بارش‌ها در مقایسه با بلندمدت ۵۵ درصد کاهش داشته است.
محمودی تصریح کرد: هیچ کدام از حوضه‌های فرعی سی‌گانه و استان‌ها نیز متاسفانه وضعیت مناسبی تاکنون نداشته و در همه آن‌ها با روند منفی بارش‌ها نسبت به سال گذشته روبرو هستیم.
وی ادامه داد: همچنین از نظر روان‌آب‌ها که برای پر شدن مخازن سدها اهمیتی حیاتی برای ما دارد، در مقایسه با سال گذشته با کاهش ۵ درصدی روبرو هستیم.
قائم‌مقام وزیر نیرو تأکید کرد: در حال حاضر، آب ذخیره شده در پشت مخازن سدها در مقایسه با سال گذشته با ۵ میلیارد مترمکعب کاهش روبرو است. اما با باران‌هایی که در چند روز گذشته اتفاق افتاد، امیدواریم در آذرماه وضعیت مناسب تری نسبت به ماه‌های گذشته داشته باشیم.
قائم‌مقام وزیر نیرو در ادامه با اشاره به وضعیت برق و تمهیدات وزارت نیرو برای کنترل پیک مصرف تابستان ۹۶ گفت: در تابستان سال جاری با تدابیری که اندیشیده شد توانستیم از پیک بیش از ۵۲ هزار مگاوات عبور کنیم و پیش بینی این است که در تابستان سال آینده این میزان به حدود ۵۵ هزار مگاوات برسد.
وی اضافه کرد: تمهیداتی برای گذر از پیک تابستان سال آینده اندیشیده شده و امیدواریم با کمک مردم و کاهش مصرف بتوان مانند سال جاری شاهد پایداری در شبکه برق کشور و روزهای بدون خاموشی در شبکه بود.
وی با اشاره به عدم پیش بینی افزایش تعرفه برق در سال آینده خاطرنشان کرد: در سال جاری با توجه به قانون مصوب قیمت برق حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد، این در حالی است که براساس قانون هدفمندی یارانه مقرر شده بود سالانه حدود ۲۰ درصد تعرفه‌های برق تا ۵ سال آینده افزایش پیدا کند، اما این امر در سال گذشته محقق نشد.
محمودی تأکید کرد: برای سال آینده تاکنون هیچ‌گونه پیش‌بینی برای افزایش قیمت تعرفه‌های برق وجود ندارد.
پایان پیام

کد خبر : 28251 ساعت خبر : 10:03 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28251
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات