گلونی

طنز/مدرک بین‌المللی منجوق‌دوزی برای اشتغال جوانان

پایگاه خبری گلونی، محسن فراهانی: به گزارش خبرنگار ما، توجه بیش‌ازحد اکثر مردم و سازمان‌ها به مدرک، باعث شده است جوانان تنها به اخذ مدرک فکر کنند و مدارک آن‌ها فاقد مهارت لازم باشد. خبرنگار ما که دارای مدارک بین‌المللی کوبلن‌دوزی، منجوق‌دوزی و ملیله‌دوزی است، به میان مردم و مسؤلان رفته است تا نظر آن‌ها را در مورد پدیده‌ی مدرک‌گرایی در جامعه جویا شود.

یکی از مسؤلان در مصاحبه با خبرنگار ما اظهار داشت: من به‌شخصه آدم مدرک‌گرایی نبودم و نیستم. خودم هم با دیپلم و تنها براساس توانایی‌های شخصی‌ام توانستم به این جایگاه برسم. خبرنگار ما با تعجب پرسید: یعنی واقعاً با استفاده از توانایی‌های شخصی توانستید این‌قدر موفق شوید؟ آقای مسؤل پاسخ داد: بله. تنها توانایی‌های شخصی‌ام باعث پیشرفت من در محیط کار شد. البته یک مقدار هم توانایی‌های شخصی شوهرعمه‌ام تاثیر داشت که جا دارد از ایشان تشکر کنم. همان‌طور که عرض کردم مدرک برای من ارزش چندانی ندارد و من بیشتر به توانایی‌های شخصی کارمندانم توجه می‌کنم. پیش پای شما شخصی برای استخدام به من مراجعه کرد که دارای سه فوق‌لیسانس بود؛ اما به‌خاطر آن‌که مهارت لازم را در او ندیدم، استخدامش نکردم. در عوض فرد دیگری که بی‌سواد بود و از تمامی مدارک موجود تنها یک برگ کپی شناسنامه‌ی المثنا داشت را فقط به خاطر توانایی‌های شخصی‌اش استخدام کردم. خبرنگار ما با تعجب پرسید: یعنی فقط به خاطر توانایی‌های شخصی استخدامش کردید؟ آقای مسؤل پاسخ داد: بله. فقط به خاطر توانایی‌های شخصی‌اش. البته توانایی‌های شخصی شوهرعمه‌اش هم بی‌تأثیر نبود.

مرد جوانی که شاگرد یک مغازه بود، به خبرنگار ما گفت: مدرک، سندی است که نشان‌گر توانایی‌ها و درجات علمی فرد است. بدون مدرک شما نمی‌توانید ثابت کنید که دارای چه مهارت‌هایی هستید. خود من دو عدد فوق‌لیسانس برق دارم. یکی قدرت و دیگری الکترونیک. دیپلم برق‌کشی ساختمان را از سازمان فنی‌وحرفه‌ای هم دارم. چند مدرک بین‌المللی در زمینه‌ی الکتریسیته و الکترومغناطیس هم گرفته‌ام. چندین مقاله‌ی ISI در مورد سیستم‌های برقی تکامل یافته‌ی ساختمان هم به چاپ رسانده‌ام. دکترای افتخاری صفرتاصد برق را هم از دانشگاه هاروارد دریافت کردم. در همین لحظه صاحب مغازه از او خواست لامپ جلوی درب مغازه را تعویض کند. مرد جوان به صاحب مغازه گفت: من که بلد نیستم؛ اما صبر کنید سرچ کنم. وی پس از گفتن این جمله، در گوگل سرچ کرد: نحوه‌ی تعویض لامپ جلوی مغازه‌ی آقا رضا.

در پایان این گزارش، خبرنگار ما که متوجه شده بود مدارکی که تا به حال اخذ کرده است، کارایی لازم را ندارند و مناسب او نیستند، پیگیر گرفتن مدارک جدیدی شد. مدارکی نظیر: سفره‌آرایی، ساخت تاج‌گل عروس، کیک‌پزی، آشپزی، مانیکور، پدیکور و ویرایش دماغ داماد در عکس.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل