آیین نکوداشت دکتر باستانی پاریزی در نیاوران

ویژه برنامه «دریا در کویر» آیین نکوداشت نود و دومین زادروز زنده‌یاد دکتر محمد ابراهیم باستانی پاریزی شاعر، پژوهشگر، نویسنده، تاریخ‌دان، موسیقی‌پژوه و از اساتید برجسته دانشگاه تهران عصر پنج شنبه نهم دی ماه ساعت ١٨: ٣٠ در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این آیین با سخنرانی اساتید صاحب نامی همچون دکتر ناصر تکمیل همایون، دکتر مرتضی هنری و دکتر حسن حضرتی و با حضور شاگردان استاد و اعضای خانواده پاریزی همچنین علاقمندان به حوزه شعر و ادبیات برگزار خواهد شد.

در بخشی از این برنامه نیز هنرمندانی همچون مسعود جاهد، سجاد مهربانی و علیرضا گلبانگ به اجرای موسیقی در قالب تک نوازی و دونوازی می‌پردازند و تصاویر مستندی از زندگی و آثار دکتر پاریزی نیز پخش خواهد شد.

محمد ابراهیم باستانی پاریزی سال ۱۳۰۴ در پاریز از توابع شهرستان سیرجان در استان کرمان متولد شد و در سال ۱۳۲۶ در دانشگاه تهران در رشتهٔ تاریخ تحصیلات خود را پی گرفت. باستانی پاریزی دورهٔ دکترای تاریخ را هم در دانشگاه تهران گذراند و با ارائهٔ پایان‌نامه‌ای دربارهٔ ابن اثیر دانشنامهٔ دکترای خود را دریافت کرد. وی کار خود را در دانشگاه تهران از سال ۱۳۳۸ با مدیریت مجله داخلی دانشکده ادبیات شروع کرد و تا سال ۱۳۸۷ استاد تمام‌وقت آن دانشگاه بود. دکتر باستانی پاریزی صبح روز سه شنبه پنجم فروردین ۱۳۹۳ در بیمارستان مهر تهران دیده از جهان فروبست.

گفتنی است آیین نکوداشت نود و دومین زادروز زنده‌یاد دکتر محمد ابراهیم باستانی عصر پنج شنبه نهم دی ماه ساعت ١٨: ٣٠ توسط بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران در سالن خلیج فارس فرهنگ‌سرای نیاوران برگزار می‌شود و حضور عموم علاقه‌مندان در این برنامه آزاد است.

پایان پیام

کد خبر : 30273 ساعت خبر : 2:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=30273
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات