انتصاب نخستین زن مدیرکل استانی در سازمان محیط زیست

طی مراسمی با حضور معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران استانی و سازمانی، نیره پورملائی به عنوان مدیرکل محیط زیست استان سیستان و بلوچستان معرفی و از تلاش‌های سعید محمودی مدیر کل پیشین تجلیل شد.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل محیط زیست استان با حضور هاشمی استاندار و آیت‌الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان، پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، جمعی از مدیران استانی و سازمانی، نماینده سمن‌های محیط زیستی و کارکنان محیط زیست، اصحاب رسانه برگزار شد.
در ابتدای برنامه سعید محمودی مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی، گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه کرد.
سعید محمودی گفت: وضعیت محیط زیست امروز کشور ما نگاه به محیط زیست را متفاوت کرده است. امروز کشور در نقطه بحرانی قرار گرفته از نظر اقلیمی بارش کم، افزایش دما، اقتصاد و زندگی روزمره مردم را مختل کرده و منجر به فقر اقتصادی شده. امروزه مدیریت محیط زیست نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد.
محمودی افزود: نگاه فرابخشی و بین بخشی لازم است. زیرساخت‌های خدماتی لازم است. آموزش بخش مهمی در بحث محیط زیست است. در کنار رفاه اجتماعی- هدف نهایی برقراری عدالت اجتماعی بین نسل‌هاست. چالش بزرگ امروز آلودگی‌های محیط زیست است. با درایت استاندار و حساسیت سرکار خانم ابتکار سند زیست محیطی استان تشکیل شد.
در ادامه برنامه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست، هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تسلیت رحلت آقای هاشمی رفسنجانی بیان داشت: با اشاره به نقش ارزشمند محیط زیست در سالهای اخیر، مدیران با انگیزه‌ای چون دکتر محمودی و دکتر پورملائی برای کشور ارزشمندند. کسانیکه به رسالت انسانی خود پی برده و برای فرصت‌های کشور سرمایه گزاری می‌کنند.
هاشمی افزود: یک نگاه بلند و ارزشمند باید به همه‌ی آنان که دل در گرو توسعه استان دارند باید داشت آینده از آن استان شماست قطعاً توسعه‌ی سواحل مکران در سطح ملی برکاتش قابل رویت خواهد بود.
همچنین در این مراسم حضرت آیت‌الله سلیمانی امام جمعه زاهدان و نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت: در جامعه فرهنگ پاسداشت محیط زیست نهادینه نشده است و بی رحمانه به تخریب جنگل و قطع درختان و کشتار دام و طیور می‌پردازیم. نقش صدا سیما، مطبوعات، امامان جمعه و جماعات، روحانیون مساجد در نشر فرهنگ حفظ و حمایت از محیط زیست را نباید نادیده گرفت، این جهالت حاکم بر جامعه در آینده کشور را دچار بحران زیست محیطی خواهد کرد.
در ادامه برنامه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان، جزینی زاده مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هرگونه برداشت غیر اصولی از منابع طبیعی ظلمی بزرگ به مجموعه محیط زیست خواهد بود. نگاه ویژه و محیط زیستی استاندار همه مرهون توجه مقام معظم رهبری است. که این حساسیت را به وجود آورده‌اند.
جزینی افزود: باید شرایطی را فراهم کنیم که مشارکت همه‌ی مردم در بحث تصمیم‌گیری برای محیط زیست وجود داشته باشد و در کنار مشارکت مردم آنچه اهمیت دارد قانونمندی است.
در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان فرشجی معاون محیط زیست دریایی سازمان ضمن تسلیت به مناسبت رحلت آقای هاشمی رفسنجانی ریاست فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، بیان داشت: تغییر به خودی خود خوب و دارای چالش است و این موجب اطلاع پیدا کردن از نقاط ضعف و توان می‌شود. مدیر بدون همکاری، کاری از پیش نمی‌برد و مسئولیت‌ها و کارها با همکاری خوب به پیش می‌رود.
فرشچی گفت: در سال‌های قبل طرح توسعه سواحل مکران در دستور کار قرار گرفت و محیط زیست دریایی روی پهنه بندی این منطقه شروع به تحقیق و کارکرد کرد و ارگان‌های مختلفی موظف به اقدام در این زمینه در استان سیستان و بلوچستان شدند.
فرشجی افزود: توسعه سواحل مکران همه چیز استان را تغییر خواهد داد، باید با همکاری و توکل به خدا این استان را به الماس کشور تبدیل کنیم.
در پایان این مراسم دکتر نیره پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ضمن گرامی داشت حضور مدیران و مسئولان کشوری و استانی و همچنین نماینده ولی فقیه در استان حضرت آیت‌الله سلیمانی به تشریح برنامه‌های آتی این اداره کل پرداخت.
پورملائی گفت: افزایش ضریب حفاظتی در برابر بحران‌های محیط زیستی و پیشگیری‌های، رویکرد جدید در محیط زیست دریایی با هدف توسعه همه جانبه ی آن، اجرای دقیق برنامه و دستورالعمل‌های محیط زیستی، توسعه ایستگاهه ای پایش محیط زیست، اجرای دقیق برنامه‌های بالادستی در حوزه‌های توسعه و محیط زیست، استفاده از ظرفیت‌های استانی اعم از تشکل‌های محیط زیستی، اصحاب رسانه و …، در جهت تحقق اهداف سازمان و … از اولویت‌های کاری جدید این اداره کل می‌باشد.
پایان پیام

کد خبر : 31967 ساعت خبر : 1:26 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=31967
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات