بزرگداشت زنده‌یاد احمد نقدیان برگزار شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در آیین بزرگداشت «احمد نقدیان» ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد گفت: مهم‌ترین ویژگی این عزیز از دست رفته تکلیف مداری و متشرع بودن ایشان بود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری زنده‌یاد «نقدیان»، گفت: احمد نقدیان انسانی والا و مدیری لایق بود که از دست دادنش برای مجموعهٔ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سنگین و گران تمام شد.

وی افزود: حزن و اندوهی که امروز در بین همکاران این عزیز و هنرمندان می‌بینید نشان از ویژگی‌های و سجایای اخلاقی زنده یاد نقدیان دارد.

حجت‌الااسلام حنان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر مقام و جایگاه والای انسان، تصریح کرد: مقام و جایگاه انسان خارج از هر گونه قید و بند و شرطی، یک مقام و جایگاه رفیع است و بنا بر آیات و روایات اینجایگاه از کرامت وی نشات می‌گیرد و همین موضوع است که تفاوت انسان با سایر موجودات را رقم زده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: کرامت برای انسان به دو گونه متصور است یکی کرامت ذاتی و دیگری کرامت اکتسابی و باید گفت که کرامت ذاتی در وجود همهٔ بشریت موجود دارد و بنا بر نظر مرحوم علامه طباطبایی کرامت ذاتی بشریت و انسان یعنی اعطای عقلانیت به انسان از جانب خدا و این وجه مشترک همهٔ بشریت است.

وی ادامه داد: خیلی از مسائل انسان و به خصوص مسالهٔ مهمی مانند دین حول محور همین کرامت ذاتی یعنی عقلانیت انسان می‌چرخد و ما اگر بتوانیم در تصمیم، تحلیل و تبین بر مبنای عقلانیت حرکت کنیم گام بزرگی برداشته‌ایم.

حمیدرضا حنان سپس راه‌های رسیدن به کرامت اکتسابی را بر اساس آیات و روایات، ایمان، تقوا و علم عنوان کرد و گفت: همهٔ افراد نمی‌توانند به یک اندازه به این نوع کرامت دست یابند مگر اینکه از تمام ظرفیت‌ها، لیاقت‌ها و شایستگی‌های خود در مسیر رسیدن به خدا بهره ببرند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این مراسم همچنین به موضوع حیات و مرگ انسان پرداخت و اظهار داشت: حیات و مرگ ماهیت‌هایی هستند که دلایل عقلی، نقلی و تجربی بسیاری بر حقیقی بودن آن‌ها تاکید دارد و این حقایق متعلق به نفس و جان انسان است و بنا بر آیات هر نفسی طعم مرگ را می‌چشد، پس مرگ به معنای فنا شدن نیست، بلکه راه انتقال از دنیای به دنیای دیگر و از یک زندگی به زندگی دیگر است.

پایان پیام

کد خبر : 29611 ساعت خبر : 2:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=29611
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات