نمایشگاه نقاشی مادرم ایران در برج آزادی

نمایشگاه نقاشیِ مادرم ایران در برج آزادی

برج آزادی از یکشنبه ۱۲ دی میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان “مادرم، ایران” می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این نمایشگاه شامل ۳۰ تابلو نقاشی در سبک سورئال، امپرسونیسم و انتزاعی است که با تکنیک‌های مختلف از جمله طراحی، مداد رنگی، رنگ روغن، آبرنگ، اکرلیک و میکس مدیا کار شده‌اند.

نمایشگاه نقاشیِ مادرم ایران در برج آزادی

محمد افتخاری، ملیحه امینی، سیدعلی حسینیان، بیتا حمزوی، مهسا حاجی‌خان میرزایی، امیرحمزه‌پور، سلماز خالق‌پناه، ساناز خدادادی دهکردی، مریم دارابی، فریبا دلشادی، افسانه رحمیان، حسین زارعشاهی، عماد سالکی، الهام عارف، سعید فلاح فر، محمد( مانی) لقمانی، لیلا محمدی، آمنه مددی و مهسا نوردی صاحبان این آثار هستند که قرار است در طول برگزاری نمایشگاه به فروش رسیده و درصدی از عواید حاصل از آن به خیریه اختصاص یابد.

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان “مادرم، ایران” از ۱۲ تا ۲۳ دی در نگارخانه بوستان برج آزادی برپا می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۷ از این نمایشگاه بازدید کنند.

برج آزادی که پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، به نام برج شهیاد شناخته می‌شد، اصلی‌ترین و یکی از نمادهای شهر تهران است و تقریباً در همه جای دنیا ایران را با این نماد می‌شناسند و در سال ۱۳۴۹ خورشیدی، توسط حسین امانت، معمار ایرانی ساخته شد. برج آزادی، به عنوان نماد «ایرانِ مدرن»[۵] و برای یادبود جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ایران در میانه یکی از میدان‌های اصلی غربِ تهران به ناممیدان شهیاد و آزادی کنونی طراحی و ساخته شده‌است.

در سال ۱۳۴۵ خورشیدی طرح یک نمادِ شناسایی ایران میان معماران ایرانی به مسابقه گذاشته شد و در پایان طرح مهندس معمار حسین امانت، بیست و چهار ساله و دانش‌آموخته دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران برنده و برای ساخت برگزیده شد. عملیات ساخت برج آزادی در یازدهم آبان ۱۳۴۸ خورشیدی آغاز گردید و پس از بیست و هشت ماه کار، در ۱۵ مهرماه ۱۳۵۰ با نام برج شهیاد به بهره‌برداری رسید.

در جشن گشایش این برج محمدرضا پهلوی و همسرش فرح پهلوی حضور داشتند و از منشور حقوق بشر کوروش بزرگ (نخستین نوشتهحقوق بشر از کوروش کبیر، پادشاه هخامنشی) برای نخستین بار در این مکان پرده‌برداری کردند.

 

پایان پیام

کد خبر : 30623 ساعت خبر : 2:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=30623
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات