نمایشگاه نقاشی «تا ناکجا» در ارسباران

نمایشگاه نقاشی «تا ناکجا» در ارسباران

به گزارش پایگاه خبری گلونی، آثار این نمایشگاه برداشتی از عالم مثال در اندیشه سهروردی فیلسوف نامدار ایرانی است. این فیلسوف معتقد است عالم مثال عالمی است میان عالم ماده و عالم مجرد از ماده. این نمایشگاه تلاشی است برای تصویر و تصور این جهان خیالی مثالین در خیال نقاش و ارتباط آن با شهر و انسان معاصر.

فرشته زمانی متولد سال ۱۳۶۷ شهر تهران، دارای مدرک کارشناسی ارشد نقاشی از دانشگاه تهران و کارشناسی نقاشی دانشگاه شاهد است. شرکت در نمایشگاه های گروهی (عکس و چیدمان فضای شخصی، مجارستان، چاپ دستی سفارت ساحل عاج، نوروز در سانفرانسیسکو، کسب مقام اول جشنواره سوگواره‌ای رنگ ها موزه امام علی (ع) از فعالیت‌های هنری وی است.

در این نمایشگاه ۱۵ اثر در ابعاد مختلف تا ۲۲ دی ساعت ۱۶ تا ۲۰ برای بازدید عموم برپاست. علاقه مندان برای بازدید از نمایشگاه نقاشی”تا ناکجا” می‌توانند به فرهنگ‌سرای ارسباران واقع درخیابان دکترشریعتی، بالاتر از پل سیدخندان خ جلفا مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

نمایشگاه نقاشی «تا ناکجا» در ارسباران

تاریخ نمایشگاه‌ها با تاریخ بازرگانی و داد و ستد بشر در پیوند است. بازارهای مکاره از ۶۰۰۰ سال پیش وجود داشته‌است. فنیقیها به عنوان بزرگترین بازرگانان زمان خود نخستین نمایشگاه‌ها را در ۲۸۰۰ سال پیش از میلاد برپا کردند. فنیقی‌ها کالاهای جورواجور خود را با کشتی به سرزمین‌های دیگر می‌برند و در آنجا به نمایش می‌گذاشتند. با دگرگونی‌های دوران نوزایی و انقلاب صنعتی نیز رفته رفته نمایشگاه‌ها بهتر و بهتر برگزار شدند و به گونه رویدادهای فصلی، محلی، منطقه‌ای و جهانی خودنمایی کرد. در سال ۱۸۳۰ نمایشگاه جهانی در شهر پاریس برگزار شد که از کشورهای مختلف چهار گوشه جهان در آن شرکت کردند و در این نمایشگاه مهندس ایفل باپرچ (برج ایفل) را در میانه نمایشگاه برای نمایش قدرت و پیشرفت صنعتی فرانسه به جهانیان معرفی کرد.

در سال ۱۸۷۹ میلادی در شهر سیدنی استرالیا و در سال ۱۸۸۰ میلادی در شهر ملبورن نمایشگاه جهانی برپا شد. در آن زمان از عمر شهر ملبورن فقط پنجاه سال گذشته بود.

پایان پیام

کد خبر : 30860 ساعت خبر : 2:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=30860
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات