هفدهمین شب آواز ایرانی برگزار می‌شود

هفدهمین شب‌ آواز ایرانی روز شنبه ۲۵ دی‌ماه با حضور اساتید و هنرمندان عرصه آواز و موسیقی ایرانی ساعت ۱۸ در تالار «اندیشه» حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، هفدهمین شب‌ آواز ایرانی روز شنبه ۲۵ دی‌ماه با حضور اساتید و هنرمندان عرصه آواز و موسیقی ایرانی ساعت ۱۸ در تالار «اندیشه» حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز موسیقی، در سری جدید شب آواز ایرانی در هر برنامه، همانند گذشته ۶ گروه به اجرای برنامه خواهند پرداخت که همچون گذشته یک گروه با عنوان میهمان ویژه از چهره‌های شناخته شده آواز و موسیقی اجرا دارند و پنج گروه جوان منتخب دیگر به شکل رقابتی به صحنه می‌روند و اجرای این گروه‌ها توسط هیئت داوران که از اساتید صاحب‌نام عرصه موسیقی و آواز ایرانی‌اند ارزیابی می‌شود. در پایان هر برنامه نیز یک گروه به عنوان گروه برتر معرفی خواهد‌شد.
در هفدهمین شب‌آواز ایرانی مهران بهاری به همراه کیارش ترکمان یکی از گروه‌‌های شرکت کننده در مراسم خواهند بود که به اجرای آوازی در مایه بیات اصفهان با استفاده از غزل‌هایی از هوشنگ ابتهاج می پردازد.

مهران بهاری متولد ۱۳۶۴(تهران) ردیف آوازی را نزد یوسف فریادی آغاز کرد و در ادامه ردیف آوازی و ضربی خوانی را نزد امیر مسعود امیری گذرانده است. وی همچنین دوره عالی آواز را زیر نظر استاد محمدرضا لطفی فرا گرفت. بهاری آلبوم موسیقی خلوتیان را در دی ماه سال ۹۴ منتشر کرده است و همچنین در دانشگاه‌ها و موسسه های موسیقی معتبر کشور به تدریس آواز می پردازد. کیارش ترکمان (نوازنده تار و سه‌تار) نیز متولد ۱۳۶۷ (اراک) موسیقی را نزد اساتیدی چون محمدرضا لطفی، محمدرضا خزاعی، حمید خبازی، محمدرضا ابراهیمی، مهران مهرنیا و مجید کیانی فرا گرفته است. وی سرپرست گروه «آوای کهن» است و با گروه‌های مختلف موسیقی همچون گروه «سیاووشان» همکاری کرده است.
از دیگر بخش‌های برنامه شب آواز ایرانی می توان به اجرای سید جواد موسوی به همراه سید علی مصطفوی (نوازنده تار) اشاره کرد که به اجرای آوازی در مایه افشاری با استفاده از غزل های سعدی شیرازی می پردازد. سیدجواد موسوی متولد ۱۳۷۳ (اصفهان)  موسیقی را با مجتبی عسگری آغاز کرد و سپس زیر نظر عارف احسن دوره‌های کوتاه صدسازی را گذراند. وی با گروه‌های موسیقی بسیاری در استان اصفهان به اجرای برنامه پرداخته است. سید علی مصطفوی (نوازنده تار) متولد ۱۳۶۲(اصفهان) دانش آموخته کارشناسی نوازندگی موسیقی، تار و سه تار را زیر نظر اساتیدی چون عطا جنگجوک، حمید سکوتی، مجید درخشانی و محمدرضا لطفی فرا گرفته است. وی سرپرست گروه «سرو آزاد» است و به همراه استاد مجید درخشانی کنسرت های بسیاری را در شهرهای مختلف کشور اجرا کرده است.

در این نشست ماهانه که با هدف تجلیل از پیش‌کسوتان آواز ایرانی، کشف و معرفی چهره‌های جدید شکل گرفته است، هنرمندان ویژه دیگری نیز اجرا خواهند داشت که اخبار آن متعاقبا اعلام خواهد شد. علاقه مندان برای اطلاع از سایر بخش‌های برنامه می‌توانند‌ به اخبار تکمیلی در وب‌سایت مرکز موسیقی حوزه هنری به نشانی musicenter.ir مراجعه کنند.
گفتنی است علاقه‌مندان برای تماشای برخط هفدهمین شب آواز ایرانی می‌توانند‌ به وب‌سایت موسسه حام به نشانی www.e-haam.ir مراجعه کنند.
هفدهمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر، شنبه  ۲۵ دی ماه ساعت ۱۸ در تالار «اندیشه» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

پایان پیام

کد خبر : 30905 ساعت خبر : 12:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=30905
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات