چهار نمایشنامه بلند از آنتون چخوف روانه بازار کتاب شد

چهار نمایشنامه بلند از آنتون چخوف با ترجمه پرویز شهدی از سوی بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، آنتون چخوف (۱۹۰۴ – ۱۸۶۰) یکی از بزرگ‌ترین داستان کوتاه‌نویسان دنیاست که عمده آثارش در ایران منتشر شده است. او نمایشنامه‌هایی هم دارد که آمیزه ای از تراژدی و کمدی است و در ایران چندبار ترجمه شده و بارها به روی صحنه رفته‌اند.

این نویسنده روس حدود چهارصد داستان کوتاه و شش نمایشنامه بلند نوشت. شهرت چخوف به‌عنوان نمایشنامه‌نویس به خاطر نمایشنامه‌های مرغ دریایی، دایی وانیا، سه خواهر و باغ آلبالوست. بیش از هفتاد فیلم براساس نمایشنامه‌ها و داستان‌های وی ساخته شده ‌است. شخصیت‌های اصلی نمایشنامه‌های او را بورژواهای معمولی، ملاکان کوته‌فکر و آریستوکرات‌های کوچک تشکیل می‌دهند. آنها نمایانگر امیدهای بربادرفته، فرصت‌های سوخته، تعلل و دل سپردن به قضا و قدر هستند. طنز تلخ مستتر در نمایشنامه‌های او از چنین مضامینی تشکیل شده و طی دهه‌های متمادی که از نگارش و اولین اجرای این نمایشنامه‌ها می گذرد، همچنان روزآمد و قابل تعمیم به موقعیت انسان امروز می‌کنند.

پرویز شهدی که پیشتر نیز آثاری را از نویسندگان روس (به ویژه رمان‌هایی از داستایفسکی) به فارسی برگردانده، ترجمه‌ای تازه از نمایشنامه‌های آنتون چخوف به دست داده است. چهار عنوان از آنها تاکنون منتشر شده و دو نمایشنامه ایوانف و سه خواهر نیز در دست انتشارند.

مرغ دریایی در ۱۱۴ صفحه با قیمت ۹۵۰۰ تومان، دایی وانیا در ۱۰۸ صفحه با قیمت ۸۵۰۰ تومان، ‌ باغ آلبالو در ۱۱۴ صفحه با قیمت ۸۵۰۰ تومان و وحشی در ۱۹۸ صفحه با قیمت ۱۴۰۰۰ تومان از سوی بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده‌اند.

پایان پیام

کد خبر : 29676 ساعت خبر : 1:36 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=29676
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات