۵ کتاب جدید از سوی نشر پارسه منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کتاب «مهرداد» نوشته ژان راسین با ترجمه قاسم صنعوی  در ۳۱۲ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب «مهرداد» درباره این نمایشنامه می‌خوانیم: مهرداد از مشهورترین تراژدی‌های ژان راسین – شاعر و نمایشنامه‌نویس فرانسوی قرن ۱۷ – است. تراژدی شاهی پیر که از رومیان شکست‌خورده، پای دو پسرش به عشقش کشیده شده، آن‌هارا به تفرقه انداخته و دراندیشه انتقام از رومیان است.

ولتر درباره این نمایشنامه گفته است: «از بین تمام تراژدی‌های فرانسوی، مهرداد اثری بود که شارل دوازدهم بیش از همه از آن خوشش می‌آمد. وضع این شاه شکست‌خورده و مشتاق گرفتن انتقام، با وضع خودش تطبیق می‌کرد.»

مهرداد ششم (ملقب به اوپاتور) مدتی دراز تجسم‌بخش تعمیم بشردوستی کوروش شد و به مذهب ملی و نیز اعمال عظمت – که از فضایل غریزی هخامنشان راستین از کوروش تا داریوش بود – وفادار ماند و هیچ‌گاه در صدد برنیامد که ایران را به معنای اخص کلمه تسخیر کند یا شاهنشاهی پارسیان را  تحت حمایت خود از نو بسازد…

ژان راسین نمایشنامه‌نویس فرانسوی، در کنار کورنی و مولیر، سه درام‌نویس برجسته قرن ۱۷ فرانسه بودند. بیشتر نمایشنامه‌های وی تراژدی است. از دیگر آثار او: اسکندر بزرگ، بایزید، ایفی‌ژنی، برنیس، آندروماک و… است.

۵۷۴۰۹۲۴۲

همچنین چاپ سوم نمایشنامه «خلوتکده» نوشته ژان‌ پل‌ سارتر با ترجمه قاسم صنعوی در ۸۰ صفحه با شمارگان ۷۰۰ نسخه و به بهای ۸۰۰۰ تومان در بازار نشر عرضه شده ‌است.

در نوشته پشت جلد کتاب «خلوتکده» آمده است : کوچولوی من، ما در جهنم هستیم. هرگز اشتباهی در کار نیست و هرگز مردم را برای هیچ و پوچ محکوم به دوزخ نمی‌کنند….

۵۷۴۰۹۲۴۳

چاپ سوم نمایشنامه «نکراسوف» ژان پل‌ سارتر نیز با ترجمه قاسم صنعوی در ۳۴۴ صفحه  با شمارگان ۷۰۰ نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده‌ است.

در نوشته پشت کتاب «نکراسوف» می‌خوانیم: بارها آرزو کرده‌ام که رژیم غذایی‌ام را تغییر دهم، برای امتحان هم که شده از کشیش‌ها، از فراماسون‌ها، از میلیاردرها، از زن‌ها تغذیه کنم، فایده نداشته؛ دستور غذا همیشگی بود. آیا هرگز از کار ابراز نفرت کرده‌ام؟ هنوز از هضم مالنکوف فارغ نشده‌ بودم که می‌بایست به خروشچف حمله کنم. آیا شکایتی کرده‌ام؟ هر روز یک سس تازه اختراع می‌کردم…

ژان‌ پل‌ سارتر (۱۹۸۰-۱۹۰۵) فیلسوف و نویسنده فرانسوی است. از دیگر آثار او، مگس‌ها، تهوع، دست‌های آلوده، مرده‌های بی کفن و دفن، زنان تروا و … است.

۵۷۴۰۹۲۴۰

کتاب «ابن رشد» نوشته یوحنا قمیر با ترجمه یاسین شکرانی با مقدمه و ویرایش سیدعباس ذهبی در ۱۷۶ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۴۵۰۰ تومان در بازار عرضه شده‌ است.

۵۷۴۰۹۲۳۹

همچنین  کتاب «کندی» اثر یوحنا قمیر با ترجمه یاسین شکرانی با مقدمه و ویرایش سیدعباس ذهبی در ۱۶۸ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۱۴ هزار تومان به چاپ رسیده است.

در معرفی این مجموعه و نویسنده‌اش عنوان شده است: یوحنا قمیر (۲۰۰۶ -۱۹۱۰) اندیشمندی مسیحی و لبنانی است. او از بنیان‌گذاران نهضت فرهنگی عربی و پل ارتباط تفکر شرق و غرب به حساب می‌آید. این مجموعه ده‌جلدی را می‌توان مهمترین‌اثر او به شمار آورد. وی با نثری روان و انتخاب گزیده‌ای از متون، خواسته، تا هم‌ نیاز مخاطبان عمومی را برآورد و هم نظر متخصصان را جلب کند.

کندی، فارابی، اخوان الصفا، ابن سینا، ابو العلاءالمعری، غزالی، ابن‌باجه و ابن‌طفیل، ابن‌رشد، ابن‌خلدون و جدال ابن‌رشد با غزالی کتاب‌هایی هستند که قمیر نوشته است.

 

۵۷۴۰۹۲۴۱

پایان پیام

 

کد خبر : 30612 ساعت خبر : 2:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=30612
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات