گلونی

نقد و بررسی فرشتگان بال ندارند

فرهنگ‌سرای فردوس با برگزاری محفل ادبی با هم بخوانیم به بررسی و معرفی داستان «سه بچه گربه‌ی نارس» از کتاب «فرشتگان بال ندارند» با حضور ژیلا تقی‌زاده نویسنده اثر می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵، سلسله محافل ادبی باهم بخوانیم ازجمله برنامه‌های کتابخانه فردوس است که یکشنبه‌ها یک هفته در میان برگزار می‌شود.

در برنامه این هفته باهم بخوانیم کتابخانه داستان «سه بچه گربه‌ی نارس» از کتاب «فرشتگان بال ندارند» با حضور ژیلا تقی‌زاده نویسنده اثر، جعفر توزنده‌جانی نویسنده و منتقد ادبی و جمعی از علاقه‌مندان به کتابخوانی معرفی و بررسی می‌شود.

«فرشتگان بال ندارند» عنوان نهمین کتاب تقی‌زاده به شمار می‌رود که ۱۰ داستان کوتاه پیوسته از مردم همین سرزمین و شهرها و خیابان‌ها و کوچه‌ها در یک مجموعه است و از سوی نشر چلچله به چاپ رسیده و روانه بازار کتاب شده است.

تقی‌زاده در توضیح این مجموعه داستان گفته است: «در این داستان‌ها آدم‌ها با خوبی و بدی کردن به یکدیگر سبب دگرگونی زندگی یکدیگر می‌شوند. در واقع نقش فرشته نجات یکدیگر را بازی می‌کنند. به همین سبب نام مجموعه «فرشتگان بال ندارند» انتخاب شده است، که آدم‌ها هستند. کتاب نیز پیشکش شده «به فرشتگانی که میان آدم‌ها زندگی می‌کنند بی آن‌که خودشان بدانند».

گفتنی است؛ ژیلا تقی زاده، نقاش و داستان‌نویسی است که سال‌ها در زمینه‌های مختلف هنری چون گرافیک، نمایشنامه‌نویسی برای رادیو، طراحی عروسک و صحنه نمایشی فعالیت کرده. او سال‌هاست یک نشست ادبی به نام «نویسان» را برگزار می‌کند که کارگاهی است برای خوانش و نقد و بررسی داستان‌های کوتاهِ تجربی. او بارها داور مسابقات ادبی تجربی مانند مسابقه «داستان نو» و مسابقه «لیراو» بوده است.

رمان «جیبی پر از بادام و ماه» (نشر حوض نقره)، مجموعه داستان «لباس آبی روی بند رخت» (نشر نی)، رمان «کهنه رباط» (کتابسرای تندیس)، مجموعه داستان «من با یک پریزاد دوستم» (نشر قطره)، مجموعه داستان «خودنویس‌های بیچاره» (نشر حوض نقره)، مجموعه داستان «سهم من از دریا» (نشر نیستان) و مجموعه داستان «فرشتگان بال ندارند» (نشر حوض نقره) از جمله آثار اوست.

خاطرنشان می‌شود؛ مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ با توجه به اهمیت کتاب‌خوانی در جامعه و در راستای آشتی با کتاب و افزایش سطح سرانه مطالعه برنامه‌های مختلفی در حوزه کتاب‌خوانی اجرا می‌کنند.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند یکشنبه ۱۷ بهمن ماه ساعت ۱۶ به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.

پایان پیام

 

خروج از نسخه موبایل