آغاز ورک‌شاپ نقاشی قهوه‎خانه‎ای در نیاوران

آغاز ورک‌شاپ نقاشی قهوه‎خانه‎ای در نیاوران

ورک‌شاپ دو هنرمند خراسانی نقاشی قهوه‌خانه‌ای از ظهر امروز چهارم بهمن ماه در نگارخانه اصلی فرهنگ‌سرای نیاوران آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، هم‌اکنون محمدرضا حمیدی و مصطفی حمیدی از استان خراسان با حضور در گالری اصلی فرهنگ‌سرای نیاوران در حال طراحی دو اثر قهوه‌خانه‌ای پیش از آغاز آیین رونمایی از ٣ کتاب ارزشمند این هنر ارزشمند و اصیل ایرانی می‌باشند.

آیین رونمایی ازسه کتاب مکتب نقاشی قهوه‌خانه‌ای، ساعت ١٨  با حضور اهالی فرهنگ و هنر همچنین علاقمندان به این سبک از نقاشی اصیل ایرانی و اسلامی همینطور اصحاب رسانه در فرهنگ‌سرای نیاوران برگزار می‌شود.

همچنین ۵٢ اثر نقاشی قهوه‌خانه‌ای در این رویداد برای نخستین بار در گالری اصلی فرهنگ‌سرای نیاوران به نمایش گذاشته شده است.

گفتنی است این نمایشگاه در گالری اصلی فرهنگ‌سرای نیاوران تا هشتم بهمن ماه پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

آغاز ورک‌شاپ نقاشی قهوه‎خانه‎ای در نیاوران

در ایران برگزاری کارگاه آموزشی در سطح دانشگاهی سابقهٔ طولانی‌تری از برگزاری کارسوق برای دانش‌آموزان دارد. کارگاه‌های آموزشی دانش‌آموزی فرصتی هستند تا دانش‌آموزان در محیطی جذاب، فارغ از محدودیت‌های نظام کلاسیک آموزشی، با علوم گوناگون آشنا شوند. برای همین، برنامه‌های کارسوق‌ها معمولاً شامل جلسه‌های گفتگو، آزمایش، بحث، کارگاه‌های عملی، مسابقه، و سایر روش‌های متنوع برای آموزش هستند.

برگزارکنندگان کارگاه‌های آموزشی دانش‌آموزی معمولاً دانشجویان فعال دانشگاه هستند که به آموزش علوم علاقه دارند. موضوعات کارگاه‌های آموزشی می‌تواند بسیار متنوع باشد؛ از ریاضیات و فیزیک و شیمی گرفته تا جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، ستاره‌شناسی، عصب‌شناسی و اقتصاد.

کارسوق‌های دانش‌آموزی معمولاً بین دو تا پنج روز طول می‌کشند. معمولاً یک تیم برگزارکننده که همه‌گونه تدارک لازم برای اجرای کارگاه‌های آموزشی را دیده‌است، به مدرسهٔ محل برگزاری (که گاهی اوقات در شهرستان واقع است) می‌رود. گاهی نیز کارسوق در سطح وسیع‌تری برگزار می‌شود و دانش‌آموزان مدارس مختلفِ یک منطقه (و گاهی دانش‌آموزان از سراسر کشور) در کارسوق شرکت می‌کنند. گاهی برای گزینش دانش‌آموزان برای شرکت در کارسوق، آزمون ورودی برگزار می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 32826 ساعت خبر : 2:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=32826
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات