آنلاین باشید تا سلامت باشید!

پایگاه خبری گلونی، روح‌الله احمدی: درست است که استفاده بیش از حد ما از شبکه‌های اجتماعی، ما را از کار و زندگی و خواب و خوراک انداخته است و سلامت عقل و جسم و روح ما را به خطر انداخته است. اما همین آنلاین بودن می‌تواند برای سلامتی ما مفید باشد.

مثلا شما هر روز می‌توانید به صورت آنلاین، شاخص کیفیت هوای شهر را نگاه کنید که اگر هوا ناسالم بود، از خانه بیرون نروید و در هوای آلوده خودکشی نکنید. خدا را شکر، چند روز است که زورِ طبیعت به ما رسیده است و هر چه ما آلودگی تولید کردیم، طبیعت توسط باد و باران آن را کم کرد. پس حالا که فعلا هوا سالم است، می‌توانید از خانه خارج شوید. لطفا بیرون از خانه هم آنلاین باشید و هر ساعت یک بار به خانواده، دوستان، آشنایان، خانواده محترم رجبی و بقیه عزیزانی که از راه دور و نزدیک نگران شما هستند، اطلاع بدهید که کجا هستید. لطفا موقعیت دقیق خودتان را اعلام بفرمایید که اگر به هر دلیلی گم و گور شدید، بقیه بدانند کجا دنبال شما بگردند. کار است دیگر! امکان دارد گرفتارِ سیل، زلزله، طوفان، آتش‌سوزی، ریزش ساختمان، نشست زمین یا این‌طور چیزها بشوید.

اگر در روزهای برفی هم مجبورید که سفر کنید، علاوه بر این‌که آنلاین هستید، حواس‌تان به باک بنزین خودرویتان هم باشد. چون اگر بنزین تمام کنید، مجبورید از دوستان و عزیزانی که بنزین را دوبرابر قیمت می‌فروشند، بنزین تهیه کنید.

راستی، می‌دانید که عرضه‌ی بنزین و گازوئیل بیرون از باک و داخل ظروف جرم است؟ این را هم می‌دانید که فروش گران‌تر از قیمت مصوب هم جرم است؟ دوستانِ آنلاین اطلاع دادند که تعدادی از مردم غیور، در همین زمان که ما مشغول نوشتن این مطلب بودیم، به اندازه‌ای هوا را آلوده کردند که شاخص کیفیت در شرایط ناسالم قرار گرفت. پس بی‌خیالِ بیرون رفتن بشوید و در کنار بخاری‌تان که تا آخر زیاد کرده‌اید، بستنی میوه‌ای میل کنید.

پایان پیام

کد خبر : 35644 ساعت خبر : 1:03 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=35644
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات