اتوبوس دو طبقه گردشگری در پایتخت

اتوبوس دوطبقه گردشگری مجهز به راهنمای زنده و شنیداری است که به دو زبان فارسی و انگلیسی درباره جاذبه‌هایی که در مسیرهای تعیین شده وجود دارد اطلاعات ارائه می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، نخستین اتوبوس دو طبقه گردشگری که چند ماهی در گمرک معطل بود تا موافقت ورود به ایران را دریافت کند، سرانجام به تهران رسید تا پس از صدور مجوزهای مربوطه و گرفتن پلاک، اجرای تورهای «HOP-ON HOP-OFF» را آغاز کند.
امین غلامعلی، یکی از مجریان خصوصی این تورها به ایسنا گفت: علاوه‌بر این  اتوبوس دو طبقه رو باز که از چین وارد شده، سفارش چهار دستگاه دیگر داده شده است که به محض انجام امور اداری مربوطه، آن اتوبوس‌ها نیز وارد می‌شوند.
وی افزود: در صورت انجام استعلام‌ها، صدور مجوزها و پلاک، حرکت این اتوبوس در مسیری که مشخص شده از اول مارس، دهه دوم اسفندماه ۹۵ آغاز می‌شود.
حرکت این اتوبوس‌ها در دو مسیر تهران قدیم و بزرگ از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر خواهد بود. نخستین ایستگاه در مسیر «بافت تاریخی تهران»، میدان امام‌خمینی (ره) است که حرکت اتوبوس در این مسیر از میدان حسن‌آباد، چهارراه سپه، چهارراه ولیعصر(عج)، چهارراه کالج، چهارراه قوام (سی‌تیر)، چهارراه استانبول، بهارستان تا سرپولک، چهارراه مولوی، میدان اعدام و چهارراه گلوبندک خواهد بود.

مسیر دوم با عنوان «تور تهران بزرگ» نیز از میدان تجریش آغاز می‌شود و تا میدان دربند (قدس)، پارک‌وی، اراضی عباس آباد، هفت تیر، سفارت قدیم آمریکا، میدان فردوسی، تئاتر شهر، میدان و برج آزادی، برج میلاد، نمایشگاه بین‌المللی تهران و باغ فردوس ادامه دارد.

بلیت‌های این اتوبوس با اعتبار زمانیِ از ۲۴ تا ۷۲ ساعت، از ۱۴۰ هزار تومان (۴۰ دلار) تا ۲۱۰ هزار تومان (۶۰ دلار) قیمت گذاشته شده که طبق اظهارات مجری خصوصی این تور، امکان کاهش آن برای گردشگر ایرانی وجود دارد. اتوبوس مجهز به راهنمای زنده و شنیداری است که به دو زبان فارسی و انگلیسی درباره جاذبه‌هایی که در این مسیرها وجود دارد اطلاعات ارائه می‌کند.

پایان پیام

 

کد خبر : 35810 ساعت خبر : 1:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=35810
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات