استقبال از نمایش لهستانی‌ها

نمایش «همسرایی یتیمان» از کشور لهستان شامگاه پنجشنبه ۷ بهمن ماه با استقبال گرم تماشاگران در تالار حافظ رو به رو شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نمایش «همسرایی یتیمان» از جمله نمایش‌هایی است که در بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره تئاتر فجر اجرا دارد.

این نمایش در اولین اجرای خود که ساعت ۲۰:۳۰ روز هفتم بهمن‌ماه بود، با استقبال تماشاگران رو به رو شد. ازدحام در تالار حافظ به قدری بود که ورود تماشاگران به سالن و استقرار آنان ، مدتی زمان برد و نمایش نامبرده با حدود بیست دقیقه تاخیر روی صحنه رفت. تعدادی از تماشاگران نیز به دلیل پر شدن صندلی‌های سالن، ناچار شدند روی زمین بنشینند.
این نمایش جزو معدود نمایش‌هایی بود که بروشوری دو زبانه به فارسی و انگلیسی داشت و تماشاگران توانستند با خواندن آن، اطلاعتی درباره نمایش به دست آورند.

«همسرایی یتیمان» به کارگردانی یژی ژون محصول گروه تئاتر «کتو» لهستان است که بر اساس رمان «گل‌های گندم» نوشته گوی کروسی اجرا می‌شود.
این نمایش به عنوان اثری بدون دیالوگ روی صحنه رفت و از نکات جالب توجه آن، دکور بسیار کاربردی و توانمندی بازیگران این اثر بود.

درون مایه این نمایش درباره تنهایی انسان معاصر و ماشین شدن زندگی‌های امروزین است. این نمایش همچنین به تحقیر شدن انسان معاصر اشاره دارد؛ انسانی که به خاطر قدرت و مقام از مرتبه انسانی خود دور می‌شود.

بعد از اجرای نمایش، تماشاگران آن چنان گروه اجرایی را تشویق کردند که آنان بار دیگر برای رورانس روی صحنه آمدند. در میان تماشاگران این نمایش چهره‌هایی همچون فرهاد مهندس‌پور، هوشنگ قوانلو، محمدرضا خاکی، مسعود دلخواه، فهیمه رحیم نیا، جهانبخش سلطانی و … نیز حضور داشتند.
هرچند قرار بود این نمایش روز جمعه ۸ بهمن ماه فقط یک اجرا داشته باشد، اما به دلیل استقبال تماشاگران قرار شد یک اجرای اضافه داشته باشد و در دو نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ به صحنه برود.
همین گروه یک نمایش محیطی هم در جشنواره دارند که این نمایش با نام «کورِی» و بر اساس اثر مشهور ژوزه ساراماگو اجرا می‌شود.

نمایش محیطی «کوری» در تاریخ‌های ۱۰ و ۱۱ بهمن ماه ساعت ۱۹ در محوطه پارکینگ تالار وحدت اجرا می‌شود.

سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر تا تاریخ ۱۲ بهمن ماه ادامه دارد.

پایان پیام

کد خبر : 33346 ساعت خبر : 5:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=33346
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات