افتتاح باغ گیاه‌شناسی در خرم‌آباد

افتتاح باغ گیاه‌شناسی در خرم‌آباد

باغ ملی گیاه‌شناسی زاگرس در خرم‌آباد افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی باغ ملی گیاه‌شناسی زاگرس با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، صبح امروز در خرم‌آباد افتتاح شد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در این مراسم با اشاره به اینکه مجموعه‌های ذخایر ژنتیکی گونه‌های گیاهی در دنیا تحت عنوان مناطق «داغ» نامگذاری شده‌اند، گفت: ۳۵ منطقه داغ در دنیا وجود دارد که منطقه زاگرس یکی از این مناطق است.

زند باغ گیاه‌شناسی زاگرس را قطب ذخایر ژنتیکی در غرب عنوان کرد و افزود: منطقه زاگرس ۲۰۰ گونه اندمیک دارد، که از این تعداد ۱۲۰ گونه گیاهی اندمیک در لرستان واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال یک میلیارد تومان اعتبار برای احداث این باغ هزینه شده است گفت: امیدواریم بتوانیم با احداث و بهره برداری این باغ گونه‌های حیاتی منطقه زاگرس را حفظ کنیم.

خُرَّم‌آباد  (به لری: خورمووه) بزرگترین شهر لرنشین، بیست و سومین شهر پرجمعیت ایران و مرکز استان لرستاناست. جمعیت خرم‌آباد طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران، ۳۷۳٬۴۱۶ نفر بوده‌است. شهر در ارتفاع ۱۱۴۷٬۸ متری از سطح دریا و در میان دره‌های زاگرس قرار دارد. فاصله خرم‌آباد تا تهران ۴۹۰ کیلومتر است و به دلیل قرار گرفتن در مسیر تهران – جنوب دارای اهمیت ارتباطی و راهبردی است. آزادراه شماره پنج ایران از این شهر عبور می‌کند.

پایان پیام

کد خبر : 33947 ساعت خبر : 8:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=33947
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات