انتخاب محیط‌بان تالاب در مراسم روز جهانی تالاب‌ها

مراسم روز جهانی تالاب‌ها با حضور دست‌اندرکاران و مسئولان ملی و بین‌المللی حوزه تالاب‌ها در استان خوزستان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محسن سلیمانی روزبهانی مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران از برگزاری مراسم روز جهانی تالاب‌ها با شعار « تالاب‌ها برای کاهش خطر بلایای طبیعی» خبر داد.

این مراسم هر ساله در تاریخ ۲ فوریه مصادف با روز جهانی تالاب‌ها و بر گرفته از تاریخ تصویب کنوانسیون تالاب‌ها در شهر رامسر در سال ۱۹۷۱، برگزار می‌گردد. امسال نیز با توجه به اهمیت و ارتباط موضوع تالاب‌ها با کاهش خطرات بلایای طبیعی به‌ویژه موضوع ریزگردها مراسم روز جهانی تالاب‌ها در استان خوزستان و در شهر اهواز برگزار می‌گردد. علاوه بر این مراسم، دیگر استان‌های دارای تالاب نیز به فراخور فعالیت خود و در راستای ارتقا سطح آگاهی و شناخت تالاب‌های کشور برنامه‌های متنوعی را در سطح استان برگزار خواهند کرد.

در این مراسم، برنامه انتخاب قهرمان تالاب در سه بخش فعالیت‌های تحقیقاتی – مطالعاتی، اجرایی و مشارکت مردمی توسط سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری طرح حفاظت از تالاب‌های ایران و مرکز منطقه‌ای رامسر به منظور شناسایی، جمع‌آوری و طبقه‌بندی تجربیات موفق مرتبط با حفاظت بهینه اکوسیستم‌های تالابی در سراسر کشور، برگزار می‌گردد و از محیط‌بانان تالابی که اقدامات شاخصی در عرصه حفاظت از تالاب‌ها انجام داده باشند نیز تقدیر خواهد شد.

کلیه افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند از راه کلیک بر روی این لینک فرم‌های شرکت در رقابت را دریافت و پس از پر کردن اطلاعات درخواستی، فرم‌ها را به آدرس تهران- اتوبان حکیم- پارک طبیعت پردیسان- ساختمان اداری موزه تنوع زیستی- بلوک E- دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق یا آدرس پست الکترونیک wetlands2017@gmail.com  ارسال نمایند.

فرم‌های دریافتی توسط کمیته داوران بررسی و نتایج آن در روز جهانی تالاب‌ها ۱۴ بهمن ماه اعلام خواهد شد و به نفرات برتر جوایزی اهداء خواهد شد.

پایان پیام

کد خبر : 33007 ساعت خبر : 0:15 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=33007
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات