انتشار نسخه فارسی «پسری در برج»

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نخستین کتاب نویسنده بریتانیایی پالی هو ین با عنوان «پسری در برج» در ایران منتشر شد.

کتاب «پسری در برج» داستان پسری به نام اِدی است که در طبقه هفدهم برجی در لندن زندگی می‌کند. مادر اِدی بخاطر ترس از جامعه از خانه بیرون نمی‌رود و اِدی مجبور است کارهای مربوط به خانه را انجام دهد. اما این همه مشکلات او نیست و با حمله هاگ‌های سمی به نام بلاچرها همه مردم جز اِدی، مادرش و یکی دو همسایه دیگر، مجبور می‌شوند همه ساختمان‌های شهر را تخلیه کنند.

داستان «پسری در برج» داستان انزوا و بقا است و تلاش‌های یک پسر نوجوان برای زنده ماندن را در یک شهر مسموم با مادر افسرده خود به تصویر می‌کشد.

شخصیت اصلی داستان از سویی با هاگ‌های سمی در جنگ است و از سوی دیگر به دنبال ارتباط با باقی انسان‌ها، مانند مادر، دوست و همسایگانش.

در این کتاب نویسنده شخصیت اصلی را که نوجوانی کوچک است در یک موقعیت بزرگسالانه قرار می‌دهد و پسر را در معرض آزمایش‌های سخت قرار می‌دهد. این شکل از موقعیت‌های بزرگسالانه در داستان‌های کودک و نوجوان کم دیده می‌شود و به همین دلیل در نوع خود ادبیات ویژه‌ای تلقی می‌شود. این کتاب جایزه کتاب سال کالدردیل سال ۲۰۱۵ و رتبه دوم جایزه ادبیات فانتزی کودک ۲۰۱۵ را از آن خود کرده و نامزد مدال کارنگی نیز شده است.

پالی هو-ین نویسنده بریتانیایی، این کتاب را نخستین بار در سال ۲۰۱۴ به چاپ رساند که با استقبال خوبی در بازار کتاب مواجه شد. وی که معلم پیش‌دبستانی نیز هست، سه کتاب دیگر در دست دارد که یکی از آنها (جایی که هیولاها می‌خوابند) سال گذشته به چاپ رسید و دو کتاب دیگر به نام‌های «سمت خانه‌ام پرواز کن» و «جایی به نام…» از وی بهار سال ۲۰۱۷ روانه کتابفروشی‌ها خواهد شد.

هو-ین در مورد این کتاب در سایت شخصی خودش می‌گوید: «پس از نیمه کاره رها کردن کتابی که دوستش نداشتم، بلافاصله سراغ اددی رفتم و به قدری داستانش را دوست داشتم که هر روز پیش از طلوع آفتاب برای نوشتن آن بیدار می‌شدم. در ابتدا با یک ذهن خالی، قلمی در دست و یک صفحه کاغذ سفید پیش رویم نشسته بودم. شروع کردم به نوشتن کلمه‌های بی‌ربط و خط‌خطی‌های بی‌هدف. در نهایت چیزی نظرم را جلب کرد. یک برج مسکونی شهری بود، اما به جای اینکه با خیابان‌ها و برج‌های دیگر احاطه شده باشد، توسط جنگلی عجیب و غریب محاصره شده بود. منزوی ولی زیبا، غریب اما آشنا بود. داستان پسری در برج از همینجا شروع شد. «

مریم عزیزی، مترجم این کتاب خود در زمینه تألیف داستان با ژانر فانتزی دست به قلم است و یک مجموعه شش جلدی با نام «دشت پارسوا» دارد که دو جلد آن به چاپ رسیده است. همچنین رمانش به نام «چشم شب» نیز در انتشارات هوپا به چاپ رسیده‌اند.

کتاب «پسری در برج»  در ۳۰۰ صفحه با قیمت ۲۱ هزار تومان توسط انتشارات هوپا منتشر شده است.

پایان پیام

کد خبر : 33438 ساعت خبر : 12:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=33438
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات