بلیت‌ ۶ هزار تومانی گران نیست

به گزارش پایگاه خبری گلونی، «ماشاالله امان الهی بهاروند» معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر اینکه فاصله مردم با سینما افزایش یافته است، درباره استقبال کم مردمی از فیلم‌های در حال اکران جشنواره می‌گوید: اکران ۱۶ فیلم خارج از جشنواره حداقل ۱۶ ماه طول می‌کشد اما در این جشنواره ظرف ۸ روز این تعداد فیلم اکران می‌شود. اکران هر فیلم مبلغی ۱۰ تا ۱۵میلیون تومان هزینه دارد که بخشی از آن از محل فروش بلیت‌ها و باقی‌مانده را خود وزارتخانه متقبل می‌شود. اینکه می‌گویند قیمت بلیت گران است واقعا دلیل قانع‌کننده‌ای برای استقبال کم از فیلم‌های جشنواره نیست. قیمت ۶ هزارتومان برای بلیت جشنواره واقعا گران نیست اما حاضریم تخفیف هم اعمال کنیم.
وی ادامه می‌دهد: این جشنواره سال‌ها در تهران متمرکز بود و بسیاری ازعلاقه‌مندان تمایل داشتند که فیلم‌ها را ببیند، حالا چند سال است که در استان‌ها هم برگزار می‌شود و می‌توان از آن به عنوان یک فرصت استفاده کرد. فیلم‌های جشنواره فجر با موضوعات مختلف اکران می‌شوند و نحوه تقسیم بندی اکران فیلم‌ها در خود تهران صورت گرفته است.
امان الهی بهاروند در پاسخ به این که آیا تبلیغات برای جشنواره فیلم فجر به خوبی صورت گرفته است، اظهار می‌کند: تا حد توان تبلیغات در این خصوص با چاپ بنر و پوستر و اطلاع‌رسانی از طریق فضای مجازی انجام شده است.
معاون فرهنگی هنری معتقد است؛ فیلم یکی از ابزارهای هنری مهم و تاثیرگذار در زمینه رشد و آگاهی مردم است. اکران فیلم‌های سینمایی نقش مهمی در آشنایی با آثار سینمایی، ارتقای بینش و آگاهی مخاطبان و توسعه فرهنگی و هنری استان‌ها دارد.

جهش در اکران فیلم‌های جشنواره
مسئول امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان هم با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای هر استان یک فرصت محسوب می‌شود، می‌گوید: این جشنواره به عنوان یکی از رویدادهای مهم سینمایی بسیار حائز اهمیت است. این اتفاق بزرگ برای علاقه‌مندان به سینما، مردم و هنرجویان فرصتی است تا نسخه اصلی جدیدترین فیلم‌ها را به تماشا بنشینند.
«سیدغلامرضا نعمت‌پور» می‌افزاید: در برخی مواقع پس از پایان جشنواره ممکن است نسخه اصلی فیلم‌ها تغییر پیدا کند‌. فیلم‌هایی که در بخش مسابقه جشنواره حضور دارند نیز همه جزو فیلم‌های خوب محسوب می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه در دو دوره گذشته در بهترین حالت ۷ فیلم در استان اکران می‌شده است، می‌افزاید: اکران ۱۶ فیلم در این دوره یک جهش و رشد چشمگیر است. انتظار داشتیم مردم و علاقه مندان از این فرصت پیش آمده به نحو احسن استفاده کنند اما استقبال مردمی آنچنان که باید خوب نبوده است.
نعمت‌پور اضافه می‌کند: درهمه جای دنیا حمایت از سینما در قالب تبلیغات است. تا اطلاع‌رسانی انجام نشود مردم توجهشان جلب نمی‌شود، بنابراین اطلاع رسانی باید در دستور کار قراربگیرد. مشارکت صدا و سیمای استان در بحث اطلاع‌رسانی هم می‌تواند مردم را به سینماهای استان بکشاند.
این مسئول تاکید می‌کند: اینکه برخی بحث گرانی بلیت را مطرح می‌کنند به نظر من درست نیست. در اجرای کنسرت‌های موسیقی شاهد حضور تماشاگران با جمعیت بالایی هستیم؛ این در حالی است که قیمت بلیت کنسرت‌ها چندین برابر قیمت بلیت فیلم‌های سینمایی است.
وی با بیان اینکه این جشنواره مهم‌ترین جشنواره کشور است می‌گوید: فیلم‌های حاضر در جشنواره از مضامین متنوعی برخوردار هستند. شاید همه درجه یک نباشند اما فیلم‌های خوبی محسوب می‌شوند.

مباحث فرهنگی در لرستان اولویت ندارند
«سیدغلامرضا نعمت‌پور» مسئول امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه یکی از دلایل استقبال کم از جشنواره تبلیغات نامناسب بوده است، عنوان می‌کند: در شهرهایی مانند اصفهان همه آماده این رخداد بزرگ فرهنگی هستند. علت آن حجم بالای تبلیغات و اطلاع رسانی در خصوص جشنواره فیلم فجر است و این مساله موجب افزایش تماشاگران می‌شود. در لرستان مباحث فرهنگی در اولویت قرار ندارند و به حاشیه رانده شده‌اند. صدا و سیمای استان هم در این خصوص کم کاری کرده؛ در حالی که می‌بایست دراین زمینه برنامه و گزارش‌های خاصی را تهیه می‌کرد. مسئولان نیز بیشتر بحث‌های اقتصادی را در اولویت قرار داده‌اند.

پایان پیام

کد خبر : 34969 ساعت خبر : 3:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=34969
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات