جشنواره در آغوش ظریف

اختتامیه سی‌و پنجمین جشنواره فیلم فجر با حواشی جالب‌توجهی همراه بود. جشنواره در آغوش ظریف.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در دکور مراسم اختتامیه از نمادهای ایرانی، اسلامی و کلاکت استفاده شده بود و برای خبرنگاران بیش از ده ردیف ویژه اختصاص داده شده بود و از نشستن افراد غیر رسانه‌ای در این جایگاه‌ها ممانعت می‌شد. مدیر روابط عمومی جشنواره به همراه همکارانش با حضور در سالن سعی در برقراری نظم داشتند که هر فردی در جایگاه مخصوص بنشیند.
با اعلام حضور محمد جواد ظریف توسط احسان کرمی، سالن غرق تشویق شد.

جشنواره در آغوش ظریف

*کلیپی از فیلم‌های نمایش داده شده در طول جشنواره با صدای محمدرضا شجریان پخش شد و با اعلام نام محمد رضا شجریان سالن غرق سوت و کف شد. سید وحید حسینی کارگردان«بزم رزم» زمانی که برای گرفتن سیمرغ بهترین دستاورد فنی روی سن آمد، برای استاد بزرگ موسیقی ایران آرزوی سلامتی کرد.
*زمانی که نام ایمان امیدواری برای گریم «زیر سقف دودی» خوانده شد از سوی هنرمندان حاضر در سالن مورد تشویق قرار گرفت و تعدادی ایستاده او را همراهی کردند.
*احسان کرمی چندین بار به مهروموم پاکت‌های نام برگزیدگان سیمرغ اشاره کرد.
* کرمی هنگام اعلام نام نگار نعمتی طراح لباس فیلم «نگار»  به رامبد جوان به شوخی گفت فقط افرادی را برای فیلمش انتخاب کرده است که نامشان نگار بوده است.
*پرویز آبنار که برای گرفتن جایزه بهترین صدا روی سن رفت، پشت تریبون، عروسی  دختر اصغر شاهوردی را تبریک گفت. احسان کرمی هم به مزاح گفت: الان می‌روید عروسی؟ مطمئنا آقای شاهوردی مراسم را در باغ‌های مجاز اطراف شهر گرفته‌اید.
*علیرضا علویان، صدابردار «بدون تاریخ بدون امضا» پس از گرفتن سیمرغ گفت: حقم بود و خیلی زحمت کشیده بودم، این صحبت با خنده حضار همراه بود وخنده جواد ظریف نیز بر صفحه نمایش سالن نقش بست.
*اعلام نام نوید محمد‌زاده، هادی حجازی‌فر و جواد عزتی برای نقش مکمل مرد با تشویق حاضران در سالن همراه بود. هنرمندان ایستاده نوید محمدزاده را تشویق کردند. یکی از حاضران در سالن فریاد زد، نوید می‌خوامت و احسان کرمی گفت: حق داری. سخنرانی تاثیرگذار محمدزاده نیز مورد تشویق حضار قرار گرفت.

*ثریا قاسمی که برنده نقش مکمل زن شد، در سالن حضور نداشت و نماینده‌ای هم در سالن نداشت.
*نام کریستف رضاعی چندین‌بار مورد تشویق قرار گرفت و رامبد جوان با سوت، تشویق و ایستاده آهنگساز فیلمش را مورد تشویق قرار داد.
*زمان اعلام نامزدهای بهترین تصویربرداری کل سالن نام «نگار» را صدا کردند. اعلام نام هومن بهمنش نیز تشویق حضار را همراه داشت. بهمنش قبل از حضور روی سن، بر چهره جواد ظریف بوسه زد. کرمی خطاب به ظریف گفت: آقای ظریف، خواهش میکنم ماچ‌ها را برای زمان دیگری بگذارید. وی به بهمنش نیز گفت: اگر این بوسه‌ها چند ثانیه بیشتر طول می‌کشید، بادیگاردها وارد عمل می‌شدند. بهمنش که به گفته خودش از اتفاقات چند روز اخیر کامش تلخ بود، با بغض به صحبت‌هایش پایان داد.
*زمان اعلام بهترین نقش مکمل مرد حاضران در سالن نام «امیر آقایی» را صدا می‌کردند. اعلام نام «محسن تنابنده» با تشویق حضار همراه بود. تنابنده قبل از حضور روی سن با امیر آقایی و جواد ظریف روبوسی کرد که از تکه پرانی‌های کرمی بی‌نصیب نماند.

*زمان اعلام نامزدهای بهترین نقش زن، نام مریلا زارعی و لیلا حاتمی، سالن غرق تشویق شد. این دو بازیگر دست در دست هم برای گرفتن سیمرغ‌هایشان روی سن آمدند. کرمی زمان گرفتن جایزه توسط لیلا حاتمی با اشاره به حجاب این دو بازیگر زن گفت: تلویزیونی‌ها ،  اکستریم لانگ شات بگیرند. وی زمان صحبت‌های مریلا زارعی نیز گفت: حالا مدیوم شات بگیرید.

*هیئت داوران جایزه استعداد ویژه فیلمنامه را به منیر قیدی برای فیلم «ویلایی ها» اهدا کردند که این فیلمساز اول، در سالن حضور نداشت.
*احسان کرمی از حضار درخواست کرد که فاطمه معتمدآریا را تشویق کنند و این بازیگر توانا با تشویق حضار، توسط جمعی از عکاسان احاطه شد.
*صدای گرم وحید جلیلوند و صحبت‌های تاثیرگذارش به هنگام گرفتن جایزه بهترین کارگردانی، به حال و هوای سالن مراسم شعفی خاص بخشید.

*کرمی از رامبد جوان که چندین بار نامش در سالن شنیده شد، خواست بایستد و حاضران او را تشویق کردند.
*سید محمود رضوی که با دختر کوچکش روی سن آمد، هنگام دریافت جایزه از همه عوامل فیلمش خواست که روی سن حاضر شوند و جایزه‌شان را بگیرند.
* قرار گرفتن محمد جواد ظریف پشت تریبون برای خواندن نام جایزه بهترین فیلم از نگاه ملی سالن را غرق تشویق کرد.

پایان پیام

کد خبر : 35038 ساعت خبر : 1:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=35038
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات