دفترچه‌راهنمای سفر به ایران رونمایی شد

دفترچه‌راهنمای سفر به ایران رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی ، در این مراسم مرتضی رحمانی‌موحد معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، حسن قشقاوی معاون امور مجلس وزارت امورخارجه، محمد سعیدی معاون وزیر نیرو و رئیس کشتی‌رانی، شهاب نادری نایب‌رئیس فراکسیون گردشگری مجلس، پروانه سلحشوری مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، غلام‌حیدر ابراهیم‌بای سلامی رئیس شرکت پیشگامان صنعت مجد، سیدفرید موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، عیسی امیدوار جهانگرد و فیاض زاهد حضور داشتند.

رحمانی‌موحد، معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در این مراسم گفت: «این دفترچه نمونه دیگری از اقدامات انجام‌شده در دولت تدبیر و امید است و یک کار جمعی است که خروجی آن به تسهیل گردشگری کمک خواهد کرد.»

او با اشاره به حوزه‌هایی که لازم است در بخش خارجی تقویت شوند افزود: «یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که نیاز به تقویت دارد بخش آگاهی است. در موضوعات عمومی لازم است گردشگران اطلاعات موردنیاز خود را برای سفر در اختیار داشته باشند.»

رحمانی‌موحد با بیان اینکه این دفترچه گام اول است گفت: «در ادامه و مطابق با استانداردهای دنیا دفترچه‌راهنمای گردشگری تکمیل خواهد شد و امیدواریم گردشگر با استفاده از این دفترچه سفری امن همراه با خاطرات خوب داشته باشد.»

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، با بیان اینکه شرکت‌های خصوصی هم از طرف دولت حمایت خواهند شد، تصریح کرد: «فصل دیوار کشیدن بین ملت‌ها برداشته شده است و با تسهیل سفر می‌توانیم ملت‌ها را به‌هم نزدیک کنیم.»

ایران به‌سوی لغو ویزای اکثر کشورها گام برمی‌دارد

همچنین قشقاوی، معاون پارلمانی وزارت امورخارجه، نیز ضمن تشکر و تقدیر از عوامل این طرح گفت: «ایران در حال حاضر به‌سمت لغو ویزای اکثر کشورها پیش می‌رود. هم‌اکنون نیز گردشگر به‌راحتی می‌تواند ظرف دو دقیقه در فرودگاه روادید دریافت کند؛ علاوه‌برآن، امکان دریافت ویزای الکترونیکی هم وجود دارد. پیام این اقدامات به جهانیان وجود امنیت در ایران و گردشگرپذیر بودن این کشور است.»

او با اشاره به تأثیرات مثبت این دفترچه‌راهنما اضافه کرد: «بخش خصوصی در این زمینه باید به میدان بیاید و این راهنمای گردشگری را ارتقا بخشد و همین راه را ادامه دهد.»

گردشگری می تواند به اندازه نفت برای کشور سرمایه جذب کند

سلحشوری، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی، نیز در ادامه این مراسم، طرح تهیه دفترچه‌راهنما را در راستای برنامه ششم توسعه دانست و گفت: «برنامه ششم توسعه می‌تواند به گردشگری کشور ما کمک شایانی بکند. البته این کمک باید با همراهی بخش خصوصی باشد، چون بدون حضور بخش خصوصی این توسعه امکان‌پذیر نیست.»

او با بیان اینکه در ایران مقاصد گردشگری غنیی وجود دارد که گردشگران را جذب می‌کند گفت: «معتقدم که گردشگری در کشور ما می‌تواند به‌اندازه نفت برای کشور سرمایه جذب کند. ما با مردم مهربان و مهمان‌دوستی که داریم می‌توانیم گردشگری را توسعه دهیم و اتفاقاً از این راه بهتر می‌توانیم انقلاب اسلامی را صادر کنیم.»

این نماینده مجلس ادامه داد: «میراث غنی فرهنگی ایران می‌تواند گردشگری را، نه‌تنها بعد از نفت، بلکه پیش از آن تبدیل به منبع درآمد و یکی از مهم‌ترین منابع بودجه در کشور کند و امیدوارم که در آینده شاهد گردشگری پایدار باشیم.»

این دفترچه به ١٢ زبان ترجمه خواهد شد

سلامی، مجری طرح دفترچه‌راهنمای سفر به ایران، ضمن تشکر از حاضران برای حضور در این مراسم گفت: «با تلاش‌های کارشناسی‌شده، صبر و نکته‌سنجی این طرح بین‌المللی اجرا شد. این طرح در آینده همه مردم دنیا را دربر خواهد گرفت. این طرح به ارتقای دانش، ارتباط و سفر به ایران کمک خواهد کرد.»

او همچنین با اشاره به قطع کوچک دفترچه اضافه کرد: «این دفترچه به‌صورتی طراحی شده است که حمل آن برای مسافر آسان باشد و به‌راحتی در پاسپورت جای بگیرد و قرار است به‌صورت رایگان در پاسپورت مسافران جای داده شود. علاوه‌بر این، این دفترچه به ١٢ زبان ترجمه خواهد شد.»

دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تا روز پنجشنبه ۲۱ بهمن در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان بازدیدکنندگان است.

کد خبر : 34898 ساعت خبر : 0:11 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=34898
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات