سفر وزیر به‌نام لرستان، به‌کام کرمانشاه

سفر وزیر به‌نام لرستان، به‌کام کرمانشاه

به گزارش پایگاه خبری گلونی محمد پوخداداد: وزیر ورزش و جوانان ۲۸ بهمن در یک سفر یک‌روزه به لرستان سفر کرد.
همچون سفرهای اینچنینی، خبرهای این سفر، خبر نخست لرستان شد. همه خیابان‌های شهر خرم‌آباد پر بود از پرده‌ها و بنرهای خیر مقدم اداره‌‌جات مربوط و نامربوط به ورزش و جوانان. سایت‌ها و روابط عمومی‌ها از پله هواپیما تا صرف نهار و لبخندهای وزیر محترم را مخابره کردند.
مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان به پلدختر رفت و استخر شنای این شهر را که از شروع به ساخت آن ۱۰ سال می‌گذشت، افتتاح کرد.
بعد از این افتتاح وزیر ورزش در چندین جلسه شرکت کرد و پس از هر جلسه و بازدید مصاحبه‌ای هم با خبرنگاران، به‌ویژه خبرگزاری صداوسیمای لرستان انجام داد.
هرچه در میان این گفت‌وگوها و جلسات و مصاحبه‌ها جستجو کردم تا نکته‌ی تازه‌ای و یا حتی وعده‌ای جهت دلخوشی پیدا کنم، تلاشم بی‌فایده بود.

سفر وزیر به‌نام لرستان، به‌کام کرمانشاه

وزیر وزرش و استاندار لرستان، در بازدید از پروژه دهکده المپیک خرم‌آباد که عملیات ساخت آن حدود ۱۰ سال پیش شروع شد و بعد از گذشت این مدت تنها سه بخش سالن سرپوشیده دوومیدانی، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری و سالن ژیمناستیک از پیشرفت مناسبی برخودار است، اظهار امیدواری کردند که در صورت تامین بودجه، این پروژه به اتمام برسد.
هرچه در مورد این گفته کنکاش کردم جوابی برای سوال ۱۰ ساله خرم‌آبادی‌ها در مورد سرنوشت این پروژه پیدا نکردم.
آنچه واضح است این است که با تامین بودجه، هر پروژه‌ای به پایان می‌رسد و دیگر لازم نیست که وزیر ورزش با صرف این همه هزینه و تبلیغات به لرستان سفر کند تا این نکته را یادآوری کند. ایشان باید توضیح می‌داد برای تامین بودجه این پروژه و پروژه‌های نیمه‌تمام دیگر چه کارهایی انجام داده و یا انجام خواهد داد.

ایشان در جلسه‌ای که با نمایندگان تشکل‌های مردم‌نهاد برگزار کرد هم بعد از صحبت‌های کلی که در چنین جلساتی همواره مطرح می‌شود، برای خالی نبودن عریضه قول اظهار امیدواری کرد که «اسپانسر مناسبی برای خیبر در نظر گرفته شود تا به ماندگاری این تیم در لیگ دسته یک کشور و نیز صعود آن به لیگ برتر کمک کند.» هرچند که تا این وعده‌ی بعید بخواهد به جایی برسد، کار از کار گذشته و هیچ‌کدام از خبرنگاران و نمایندگان تشکل‌های مردم‌نهاد حاضر که به ‌نظر می‌رسد فقط برای دیدار با با وزیر و گرفتن عکس یادگاری رفته بودند نه مطالبه‌گری، به ایشان نگفتند که تا این وعده‌ی بعید به جایی برسد، لیگ برتر پیش‌کش، خیبر را باید در دسته دوم لیگ کشور دید.

سفر وزیر به‌نام لرستان، به‌کام کرمانشاه

داستان این سفر چند ساعته در اینجا به پایان نمی‌رسد چون طبق برنامه‌ریزی قرار بر این بود که وزیر و لشگر هیئت همراه که بیشتر آنها مدیران ورزشی و هیئت‌ها و مدیران شهری بودند، برای مراسم رژه سوارکاران و افتتاحیه مجموعه سوارکاری استان لرستان در این مجموعه حاضر شوند. به همین دلیل از سراسر استان و علاقه‌مندان  به سوارکاری و صاحبان اسب‌ها در محل حاضر شدند و برنامه‌های مفصلی هم برای این دیدار در نظر گرفته بودند. ولی صحبت ها و جلساتی که گفته شد، به دارازا کشید و در کمال تعجب، پس از آن هم وزیر ورزش و جوانان، چشمان منتظر سوارکاران و ورزش‌دوستان خرم‌آبادی را به راه خشک کرد و زودتر از زمان برنامه‌ریزی اعلام شده، به کرمانشاه برای شروع جام جهانی کشتی که نیازی به حضور ایشان هم نبود، رفت. وزیر محترم خوب است جوابگو باشد که دست‌دادن به جوردن باروز کشتی‌گیر آمریکایی مهم‌تر است یا رسیدگی به وضعیت نابه‌سامان استان محرومی مانند لرستان؟
این مجموعه سوارکاری بعد از ۱۰ سال فعالیت خود را آغاز کرده است و نیاز به حمایت وزارت ورزش و اداره کل ورزش و جوانان استان دارد ولی چنین بی‌تدبیری‌هایی فقط دلسردی را میان این ورزشکاران بیشتر خواهد کرد.

در این میان مدیر کل ورزش و جوانان لرستان هم با انتشار نامه‌ای عذرخواهی کرد ولی باید از ایشان پرسید آیا عذرخواهی جواب مناسبی برای کم‌کاری‌ها و بی‌برنامه بودن این اداره کل است؟ سفرهای استانی وزرا بهترین زمان ممکن برای گرفتن تضمین‌های اجرایی در جهت عمران و آبادانی لرستان است ولی متاسفانه مدیران استان تنها به لبخندزدن در کادر عکاسان و اظهار ارادت به وزیران بسنده می‌کنند.
در واقع می‌شود گفت این سفر به‌نام لرستان و به‌کام کرمانشاه به پایان رسید.

پایان پیام

کد خبر : 35762 ساعت خبر : 0:19 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=35762
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات