شماره سی‌وچهارم ماهنامه هنروتجربه منتشر شد

شماره سی‌وچهارم ماهنامه هنروتجربه منتشر شد. این شماره در ۱۸۴ صفحه، به نقد فیلم‌های اکران شده در گروه هنروتجربه، گزارش‌های مختلفی از جلسات نقد و بررسی، آیین دیدار با عوامل فیلم‌ها و مسائل مربوط به این گروه سینمایی می‌پردازد.

این شماره از ماهنامه هنروتجربه با پوستر بخش غیر رقابتی هنروتجربه روی جلد منتشر شده است که به تصویر عباس کیارستمی اختصاص دارد. در ادامه خلاصه داستان و لیست عوامل شانزده فیلم بخش هنروتجربه در جشنواره فجر منتشر شده است.

در این شماره از ماهنامه هنروتجربه ۲۱ نقد درباره ۱۵ فیلم به چاپ رسیده است و ۶ گفت‌وگو با مجید برزگر، بهنام بهزادی، ابوالفضل صفاری، محمدرضا امامقلی، خدایار قاقانی و بابک بهرام‌بیگی انجام شده است. صفحات اول ماهنامه مطابق معمول به گزارش‌های تصویری از مراسم افتتاحیه فیلم‌ها و نقد و بررسی در تهران و مشهد و شیراز و اصفهان اختصاص دارد

نقدهای عزیزالله حاجی مشهدی و حمیدرضا گرشاسبی درباره فیلم «وارونگی»، سیدرضا صائمی بر فیلم «یک روز طولانی»، آیدا مرادی آهنی و نیوشا صدر درباره فیلم «فصل باران‌های موسمی»، یزدان سلحشور بر مستند «آقای نخست وزیر»، شادی حاجی مشهدی بر فیلم «انتهای زمین»، سیدرضا صائمی و فریبا اشویی درباره فیلم «گاو زخمی»، پیروز کلانتری و ایلیا محمدی‌نیا درباره مستند «فیه مافیه»، محمد تقی‌زاده بر فیلم «خارطات اسب سیاه»، مینو خانی درباره «سینمانیمکت»، یزدان سلحشور درباره فیلم «مات»، حسین سلطان محمدی بر «نفس»، ندا قوسی و محمد تقی‌زاده و عزیزالله حاجی مشهدی درباره مستندهای «موج نو» و «ثانیه‌های سربی» و سرانجام مرور مفصل رضا حسینی بر فیلم‌های کوتاه امیر توده روستا در این شماره به چاپ رسیده‌اند.

هم‌چنین در این شماره گفت‎وگوهایی با کارگردانانی که فیلم‌های‌شان در هنروتجربه به نمایش درآمده انجام شده است. مصاحبه زهرا مشتاق با خدایار قاقانی حول فیلم مستند «خونه»، علی اصغر کشانی با ابوالفضل صفاری کارگردان فیلم «انتهای زمین» به همراه دو گفتگویی که سحر عصر آزاد با مجید برزگر کارگردان «فصل باران‌های موسمی» و بهنام بهزادی کارگردان «وارونگی» انجام داده است و دو مصاحبه از ایلیا محمدی نیا با بابک بهرام بیگی کارگردان «یک روز طولانی» و محمدرضا امامقلی کارگردان مستند «آقای نخست وزیر» همگی در این شماره از ماهنامه هنروتجربه منتشر شده است.

در بخش معرفی کتاب نیوشا صدر به معرفی کتاب «سینمای جاده‌ای» پرداخته که مجموعه‌ مقالاتی به کوشش احسان نوروزی است درباره این گونه سینمایی. پوریا ذوالفقاری هم در بخش فیلم‌های کالت نگاهی دوباره به فیلم مستند و کلاسیک «اون شب که بارون اومد» ساخته کامران شیردل به عنوان فیلم کالت ایرانی انداخته است و به عنوان فیلم کالت خارجی فیلم «کاگه موشا» ساخته آکیرا کوروساوا را مورد بررسی قرار داده است. در بخش «هنروتجربه دیگران» حسین عیدی‌زاده مطلبی درباره فیلم «اهداکننده» ساخته کی وو زانگ نوشته است. در ادبیات سینمایی کشورمان کمتر به سینمای کمتر دیده شده چین پرداخته شده است و معمولا این سینما زیرسایه فیلم‌های ژاپن و کره جنوبی و یا فیلم‌های بزرگ هنرهای رزمی قرار گرفته است.

#فجر۳۵

پایان پیام

کد خبر : 33817 ساعت خبر : 0:44 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=33817
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات