شهرهای بی‌ایده ایران

پایگاه خبری گلونی: با نزدیک‌شدن به تعطیلات نوروز بحث آمادگی شهرها برای این تعطیلات و پذیرایی از مسافران نوروزی داغ می‌شود. شهرداری‌ها در چنین روزهایی بیشتر به فکر تمیزکردن معابر، رنگ‌آمیزی جداول و بلوارها، آسفالت خیابان‌ها و کارهایی از این قبیل هستند.
همه این فعالیت‌ها لازم است، ولی نکته اینجاست که گردشگران و مسافران که از شهرهای دورونزدیک به شهری وارد می‌شوند و یا قصد سفر به شهری را می‌کنند، باید علاوه بر امکاناتی که در همه شهرها وجود دارد، از ویژگی‌هایی که شهر مقصد داردهم بهره‌مند شوند.
بنابراین شهرداری‌ها برای این تعطیلات و جذب بیشتر گردشگر باید یک ایده و فکر ویژه برای شهر خود داشته باشند. این ایده باتوجه به اقلیم، فرهنگ و قومیت شهرها متفاوت است و همین تفاوت است که برای مسافران و گردشگران جذابیت به‌وجود می‌آورد.
به‌طور مثال شهری با زندگی سنتی و خانه‌های قدیمی، باید برنامه ویژه خود را روی گردشگری درون شهری و مانور روی ابنیه‌های تاریخی متمرکز کند و شهری کوهستانی و جنگلی، باید برای جذب گردشگر، تمرکز برنامه‌هایش را بر روی بوم‌گردی و طبیعت‌گردی بگذارد.
اما چه تعداد از شهرداری‌های کشور چنین برنامه و ایده‌ای برای نوروز دارند؟ داشتن ایده برای هر شهری باعث رونق گردشگری در کشور می‌شود و ایرانگردی را از یکنواختی خارج خواهد کرد.
گردشگران به‌دنبال نادیده‌ها و آشناشدن با ویژگی‌های شهرهای مختلف ایران هستند.

پایان پیام

کد خبر : 35334 ساعت خبر : 0:20 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=35334
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات