طنز/یک وقت بدآموزی نداشته باشیم

پایگاه خبری گلونی، روح‌الله احمدی: همه‌ی ما ایرانی‌ها باید مراقب رفتارمان باشیم. چرا؟ چون ما الگوی خارجی‌ها هستیم. آسیایی و اروپایی و آفریقایی و آمریکایی هم ندارد. در واقع ما مستقیم و غیر مستقیم، مسئول اتفاقات مهم در تمام دنیا هستیم. چون خارجی‌ها از روی دست ما نگاه می‌کنند و در اکثر کارهایشان از ما تقلید می‌کنند.

حالا چه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باشد، چه نمایشگاه کتاب ادینبورگ. نمایشگاه کتاب ادینبورگ که عنوان بزرگ‌ترین جشنواره ادبی جهان را یدک می‌کشد، از مکان فعلی خود به محلی دیگر منتقل می‌شود. علت این تغییر محل، تاثیر منفی این نمایشگاه ۱۸ روزه بر باغچه‌های خصوصی اطراف میدان «شارلوت» در پایتخت اسکاتلند است که باعث شده هرساله هزینه رسیدگی و بازسازی باغچه‌های آسیب‌دیده سر به فلک بکشد. یعنی اسکاتلندی‌ها تا دیدند که ما امسال محل نمایشگاه بین‌المللی کتاب را تغییر دادیم، بهانه‌ای پیدا کردند که آن‌ها هم محل نمایشگاه را عوض کنند.

بله این حرف‌ها بهانه است. در واقع یا بهانه است، یا درست از روی ما الگوبرداری نکرده‌اند. چون ما عادت نداریم چیزی را خراب کنیم و بعدا خسارتش را پرداخت کنیم. حالا آن چیزی که خراب می‌کنیم، بیت‌المال باشد یا باغچه خصوصی مردم، چه فرقی دارد! حرف از خراب‌کردن باغچه شد، یاد مسئله‌ی دیگری افتادیم.

بعد از برجام، خارجی‌های خیلی زیادی دوست دارند به ایران بیایند و جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی، تاریخی و هنری ما را ببینند. مسئولان مربوطه هم در این زمینه تلاش‌های زیادی کردند تا بلکه بتوانیم از صنعتِ سودآور گردشگری به نفع مردم استفاده کنیم. اما نگرانیم که بعدا برای ما حرف دربیاورند. خب همانطور که می‌دانید همه‌ی ما با همکاری و اتحاد و هم‌دلی، گند زده‌ایم به طبیعت و آثار باستانی و دیدنی کشورمان. حالا وقتی خارجی‌ها می‌آیند و با این صحنه‌ها مواجه می‌شوند، نگویند که ایرانی‌ها برای ما بدآموزی دارند؟ چون آن‌ها که نمی‌دانند چیزهایی که برای آن‌ها بدآموزی دارد، برای ما خاطره است. ضمنا نمی‌دانند این خراب‌کاری‌ها چقدر مزه می‌دهد که!

پایان پیام

کد خبر : 35545 ساعت خبر : 0:32 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=35545
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات