طنز/زو، فکری‌ترین بازی دنیا

پایگاه خبری گلونی، محسن فراهانی: به گزارش خبرنگار ما، این روزها تا حدودی بازی‌های فکری، جای خود را به بازی‌های رایانه‌ای داده‌اند. هرچند برخی از بازی‌های رایانه‌ای هم زیرمجموعه‌ی بازی‌های فکری قرار می‌گرند؛ اما به گفته‌ی برخی از کارشناسان هیچ بازی‌ای، بازی‌های فکری قدیمی نمی‌شود. خبرنگار ما که هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد بازی‌های فکری و مخصوصاً خودِ فکر نداشت، به میان مردم رفته است تا نظر آن‌ها را در مورد همین موضوع جویا شود.

پیرمردی که روی نیمکت پارک نشسته بود، به خبرنگار ما گفت: زمان ما بازی‌های بسیار خوبی وجود داشت که الآن متأسفانه کم‌رنگ شده است. بازی‌های فکری آن روزها اندکی هم با تحرک همراه بود. مثلاً پدر خدابیامرز من یک دانه خیار را زیر بالشت قایم می‌کرد و به ما بچه‌ها می‌گفت به دنبال آن بگردیم. هم‌زمان با گشتن ما، پدر تق‌تق به روی میز می‌زد، اگر ما به خیار نزدیک می‌شدیم، صدای تق‌تق تندتر می‌شد و ما می‌فهمیدیم که به خیار نزدیک شده‌ایم. خلاصه آن‌قدر می‌گشتیم تا خیار را پیدا کنیم و بتوانیم یک گاز به آن بزنیم. یا مثلاً همین بازی شطرنج. این‌قدر این بازی فکر و ذهن آدم را درگیر می‌کند که فکر و ذهن آدم درد می‌گیرد. من و برادرم وقتی شطرنج بازی می‌کردیم، این‌قدر دوز و کلک روی هم سوار می‌کردیم که در آخر دعوایمان می‌شد و تا حد مرگ همدیگر را کتک می‌زدیم. گفتنی است این پیرمرد مثال‌های دیگری هم برای بازی‌های فکری ذکر کرد که ما به دلایلی قادر به پخش آن‌ها نیستیم.

پسر جوانی که روی موتورش نشسته بود، به خبرنگار ما گفت: زو، یکی از فکری‌ترین بازی‌هایی بود که ما در بچگی انجام می‌دادیم. شاید با خودتان بگویید کجای بازی زو فکری است؛ اما من به شما ثابت می‌کنم که زو فکری‌ترین بازی موجود جهان است. فرض کنید شما داخل بازی زو شرکت می‌کنید و در یک فعل و انفعال، بخشی از شلوارتان جر می‌خورد. خب با آن وضع که نمی‌توانید به خانه بروید و باید چاره‌ای بیاندیشید. این‌جاست که چالش فکری شما آغاز می‌شود. از طرفی باید با یک تاکتیک اصولی پول شلوارتان را از رفیق‌تان که در آن فعل و انفعال با شما شریک بود، بِسُلفید. از طرفی هم باید کلکی روی هم سوار کنید تا از زیر کتک مادرتان قسر در بروید. در ضمن به علت هوش بالای دشمن، این تاکتیک‌ها و کلک‌ها را نمی‌توانید دو بار استفاده کنید. پس مجبورید هربار دوز و کلک جدیدی روی هم سوار کنید و این مستلزم هوش و قدرت فکری بالایی است.

در پایان این گزارش خبرنگار ما که هیچ اطلاعات مفیدی در مورد بازی‌های فکری و مخصوصاً خود مقوله‌ی فکر دریافت نکرده بود، تلفن همراهش را برداشت و همان کلشش را بازی کرد.

پایان پیام

کد خبر : 33400 ساعت خبر : 0:38 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=33400
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات