فراخوان «دومین دوره‌ کتاب سال عاشورا»

فراخوان «دومین دوره‌ کتاب سال عاشورا»

به گزارش پایگاه خبری گلونی بنیاد دعبل خزاعی با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر در موضوعات امام‌حسین(ع)، ‌واقعه‌ عاشورا و ادبیات، هنر و آیین‌های عاشورایی، دومین دوره‌ انتخاب «کتاب سال عاشورا (جایزه‌ی دعبل خزاعی)» را از بین آثار منتشرشده در سال‌های و در رشته برگزار می‌کند.

از تمامی ناشران و پدیدآورندگان دعوت می‌شود یک نسخه از آثار خود در موضوعات مذکور را حداکثر تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۶ به نشانی دبیرخانه ارسال کنند.

فراخوان «دومین دوره‌ کتاب سال عاشورا»

مقتل (تألیفی)، تصحیح، پژوهش تاریخی، پژوهش اجتماعی، پژوهش فرهنگی‌، پژوهش هنری، پژوهش ادبی، شعر، نوحه، ادبیات داستانی و نثر ادبی، نمایشنامه و تعزیه‌نامه، خوشنویسی، عکس، تجسمی، شعر کودک و نوجوان، داستان کودک و نوجوان، گرافیک و تصویرگری کتاب کودک و نوجوان، ترجمه به فارسی و ترجمه از فارسی، رشته این جایزه هستند.

بنیاد دعبل خزاعی موسسه‌ای ناسودبر حکومتی زیر نظر سازمان بیت رهبری است که در سال ۱۳۸۴ به دستور علی خامنه‌ای تأسیس گردیده است.

این مؤسسه بر سازماندهی، آموزش و خدمات رفاهی و تأمین اجتماعی مداحان و فعالان هیئت‌های مذهبی شیعه و تبلیغات در زمینهٔ گسترش فرهنگ عزاداری و مداحی تمرکز دارد.

فراخوان «دومین دوره‌ کتاب سال عاشورا»

در اهداف مندرج در اساسنامه این بنیاد آمده است:

  1. شناسایی ستایشگران، شعرا و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام
  2. انجام خدمات تأمین اجتماعی (از قبیل بیمه درمانی، عمر و پس‌انداز، تکمیلی و پزشکی و بازنشستگی) و ارائه تسهیلات ضروری به آنها و افراد تحت تکفل ایشان
  3. پشتیبانی علمی و معنوی از ستایشگران، شعرا و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام برای اعتلاء و تعمیق فرهنگ مکتب عصمت و طهارت علیهم‌السلام
  4. سامان‌دهی و تقویت محافل اثرگذار فرهنگی برای ارتقاء بنیهٔ فرهنگی ستایشگران، ذاکران و شاعران اهل‌بیت علیهم‌السلام
  5. انجام پژوهش‌های بنیادین و ویژه برای تهیه متون فاخر ادبی، برای استفادهٔ ستایشگران و ذاکران و استفادهٔ بهینه از ظرفیت‌های ارزشمند حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها
  6. سامان‌دهی و انتشار (مکتوب و چندرسانه‌ای) در حوزه اهداف عالیه بنیاد

پایان پیام

کد خبر : 35451 ساعت خبر : 10:42 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=35451
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات