قالیباف درست می‌گوید که عرضه نداریم

به گزارش پایگاه خبری گلونی، موج درخواست استعفا کردن قالیباف شهردار تهران از همان دقایق ابتدایی حادثه پلاسکو شروع شد. این موج از همان ابتدا با رویکرد سیاسی آغاز شد و با توجه به آغاز عملیات آواربرداری و نجات به نظر درخواستی غیرمنطقی و به دور از اخلاق بود. این ماجرا البته و بعد از دفاع قالیباف در شوار وجود دارد و هنوز برخی اصرار دارند که قالیباف باید استعفا کند. اما شهردار تهران در بخشی از سخنان خود در شورای شهر به نکته مهمی اشاره کرد و با نام بردن از برخی اتفاقات در سال‌های گذشته  با اشاره به صحبت‌های یکی از اعضا در مورد نحوه مدیریت غلط بحران گفت:

« شما عضو دولتی بودید که یک هواپیما با ۱۰۵ مسافر در فرودگاه اصفهان در فاینال باند ۲۹ فرودگاه دچار حادثه شد و این هواپیما در ساعت ۲۰:۴۰ شب دچار حادثه شد و تا ساعد ۶:۳۰ صبح روز بعد مدیریت بحران آن دوره نتوانست ردی از این هواپیما پیدا کند و این در حالی بود که مسافران با استفاده از موبایل‌های خود به دیگران زنگ می‌زدند و باید بگویم با توجه به‌ آن حادثه و مدیریتش به مدیریت حادثه پلاسکو افتخار می‌کنم.»

به گزارش ایسنا وی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی اسبق که هفته‌ای یکبار مقاله می‌نویسد در سال ۸۲ در کارنامه‌اش قطار نیشابور را دارد که دو قطار به یکدیگر برخورد کردند و آتش‌سوزی در دل بیابان رخ داد که ۳۲۰ نفر به دلیل عدم مدیریت صحنه جان خود را از دست داده و حتی جسد برخی‌ها نیز کشف نشد و این در حالیست که در آن حادثه ۴۶۰ نفر مجروح شدند و علاوه بر ۲۴ آتش‌نشان فرماندار نیز جان خود را از دست داد اما ما بی‌عرضه هستیم و قبول داریم. ان‌شالله خدا به ما عرضه بدهد. وی با بیان اینکه ما ادعایی نداریم گفت: ۴۳ نفر در حادثه حریق اتوبوس در جاده قم در آتش سوختند اما حرفی زده نشد.

به نظر می‌رسد این حرف قالیباف درست باشد و همه از هر جناح فکری قبول داشته باشند که مشکل از بی‌عرضگی است و تا بی‌عرضگی هست استعفا کردن هم دردی از ما دوا نمی‌کند. مردم و رسانه‌ها هم باید مطالبه‌گری در استعفا کردن مسئولان را سیاسی نکنند و این طور نشود که هر مسئول فهرستی از فاجعه در جیب داشته باشد که در جناح رقیب کسی درباره آنها استعفا نکرده است.

پایان پیام

کد خبر : 34629 ساعت خبر : 2:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=34629
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات