چه دانم‌های بسیار به نیاوران آمد

نمایشگاه انفرادی نقاشی خط چه دانم‌های بسیار، عصر جمعه ١۵ بهمن ماه با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و اساتید خوشنویسی در فرهنگ‌سرای نیاوران افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، گالری شماره دوی فرهنگ‌سرای نیاوران در نمایشگاهی با عنوان “چه دانم‌های بسیار ” میزبان ١٧ اثر منتخب نقاشی خط  فاطمه حسنی است که این آثار برای اولین بار به نمایش در آمده است. این آثار که به‌صورت نقاشی خط اکرولیک و ترکیب مواد رنگ و روغن هستند آثاری انتزاعی با دست مایه هنر مدرن به شمار رود. دراین نمایشگاه نقاشی خط بیش از ٢۵ اثر درابعاد ٧٠در١٠٠، ٢۵در۶٠ و٢متر در١۴٠ درمعرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

فاطمه حسنی درخصوص این نمایشگاه عنوان داشت: چرا ما گاهی ترانه‌ها و یا اواز و موسیقی را به زبان‌های دیگر را می‌شنویم  و از آن لذت می‌بریم، بدون اینکه معنی و مفهوم آن را بدانیم؟ تأثیر فرم  مهم‌تر است یا معنا؟  بسیاری از این دست پرسش‌ها باید وجود داشته باشد تا حرکتی و تفکری زاییده شود. با توجه به اینکه بیست و چند سال با خوشنویسی زندگی کردم، قدرت خارق‌العاده حروف و کلمات را دریافتم  که بخشی در صورت و بخشی در معنی نهفته است

وی درادامه افزود: اینها پیوسته و توام با هم هستند، زیبایی خیره‌کننده ترکیبات نستعلیق با کرسی استوار و تناسبات دقیق و قوت و ضعف‌های به‌جا، دورها و سطح‌های بی‌نظیر، صعودها و نزول‌های آسمانی و زمینی، به کمک هنرمندی که به صفا و شان رسیده قابلیت این را دارد که بتواند در قالب‌های متفاوت‌تری با مخاطب خودش فراتر از معنای لفظی، ارتباط حسی و عمیق‌تری برقرار کند.

این هنرمند خوشنویس درادامه گفت: قالب‌های  نقاشی خط به شیوه‌های متفاوتی قابل اجرا و ارائه هست. در این شیوه با وفاداری به فرم‌ها در خوشنویسی، بخصوص نستعلیق سعی شده شیوه‌ی دیگری ارائه شود. امیدوارم در طول زمان نیز بتواند جایگاه خودش را حفظ کند.

فاطمه حسنی متولد شاهرود می‌باشد، وی نزد اساتیدی چون محمدتقی صفانیا، علی شیرازی، غلامحسین امیر خانی، مهدی فلاح و دکتر مهدی قان‌بیکی خوشنویسی را فرا گرفته است  و ازسال ١٣٧٠ تا ١٣٩٠ مدرس رسمی انجمن خوشنویسان ایران  بود. وی در جشنواره خوشنویسی بزرگداشت “میر عماد” در استانبول و همچنین در نمایشگاه “حلیه” در ترکیه آثار خودش را ارائه داده است. این هنرمند طراحی نوشتار جلد کتاب شاهرود قاره کوچک را نیز به عهده داشته است.

گفتنی است نمایشگاه نقاشی خط “چه دانم‌های بسیار” ازپانزدهم  بهمن ماه لغایت بیست و سوم بهمن در فرهنگ‌سرای نیاوران برپا است. ساعت  بازدید برای علاقه‌مندان ازساعت ١٠ الی ٢٠ درایام هفته و جمعه‌ها نیزاز ساعت ١۴ تا ٢٠ می‌باشد.

پایان پیام

کد خبر : 34603 ساعت خبر : 1:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=34603
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات