کانون‌های گردوغبار فوق بحرانی خوزستان شناسایی شدند

کانون‌های گردوغبار فوق بحرانی خوزستان شناسایی شدند

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست می‌گوید با شناسایی کانون‌های گردوغبار در استان خوزستان و تدوین راهکارهای اجرایی، گام‌های موثری برای مقابله با گردوغبار برداشته شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار روز چهارشنبه پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات انجام شده برای مقابله با وضعیت بحرانی در استان خوزستان افزود: وزیر جهاد کشاورزی و همکارانش امروز در خوزستان حضور دارند و در مورد اقدامات اجرایی برای کاهش عوارض گرد و غبار در سطح مناطقی که قبلاً شناسایی شدند، تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی ادامه داد: دولت یازدهم کانون‌های گردوغبار همه استان‌های کشور را شناسایی کرده که این کار در حال حاضر به اتمام رسیده است، این موضوع باید با یک برنامه علمی، منسجم و با راهکارهای مؤثر انجام شود.

معاون رییس جمهوری یادآور شد: خوشبختانه در استان خوزستان شناسایی کانون‌ها گردوغبار و همچنین تدوین راهکارهای اجرایی انجام شده و در این زمینه گام‌های موثری برداشته شده است.

کانون‌های گردوغبار فوق بحرانی خوزستان شناسایی شدند

وی گفت: علاوه بر کاری که در سطح اراضی فوق بحرانی کانون‌های گردوغبار توسط سازمان جنگل‌ها در خوزستان انجام شده است؛ در حال حاضر نیز وزیر جهاد کشاورزی طرحی را در دست اجرا دارد که ۲۰ هزار کانونی که به شکل فوق بحرانی در شرایط وزش باد قرار می‌گیرد و تأثیر زیادی روی شهر اهواز دارد، مورد توجه قرار گیرد.

ابتکار افزود: امیدواریم با اقدامات سازمان جنگل‌ها و مراتع این کانون‌ها تثبیت شود و شدت فعالیت آنها کاهش یابد.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به اقدامات دولت یازدهم برای احیای تالاب‌های استان خوزستان نیز گفت: تالاب هورالعظیم به علت فعالیت غیرقانونی یک شرکت نفتی در سال ۱۳۹۲ به طور کامل خشک و به یکی از کانون‌های گردوغبار تبدیل شده بود.

ابتکار افزود: از ماه‌های اول دولت یازدهم مکاتبات درارتباط با ضرورت بازگشایی آب با وزیر نیرو و نفت شروع شد و در نهایت از اواسط سال ۹۳ بازگشایی و حقابه تالاب هورالعظیم تامین شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ درصد از این تالاب که در ایران است، آبگیری شده و وضعیت خوبی دارد.

معاون رییس جمهوری گفت: در خصوص تالاب شادگان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و وضعیت خوبی دارد. چند طرح نیز در دست اقدام داریم که وضعیت این تالاب بهتر از گذشته می‌شود.

ابتکار افزود: امیدواریم بتوانیم این مشکلات را با طرح‌ها و برنامه‌های در دست اجرا به حداقل برسانیم تا مردم با شرایط بهتری بتوانند در این استان زندگی کنند.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 35566 ساعت خبر : 5:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=35566
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات